חדשות בארץ

מסמכים שנתפסו ברצועה: כך התכונן החמאס לתקיפה קרקעית של צה"ל

בעבר נחשפו מסמכי הפקודות ותוכניות התקיפה של המחבלים על יישובי העוטף ומוצבי צה"ל. כעת נחשפים מסמכים המעידים שחמאס צפה מתקפת נגד והתכונן אליה

מנהרה בעזה (צילום: דובר צה"ל)מנהרה בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

העיתון האמריקני "ניו יורק טיימס" חשף היום (ב') מסמכים פנימיים של חמאס, שנתפסו ברצועה, המעידים שארגון הטרור צפה מתקפת נגד של צה"ל בעזה, ונערך אליה.

המסמכים מתארים את ההכנות הקפדניות שערך ארגון הטרור לקראת פעולה קרקעית של צה"ל בתוך שטח עזה. בין היתר מתואר בהם כיצד לפעול מתוך המנהרות ברצועה, אופן שיטות הלוחמה,  כולל קרבות בתת קרקע. כמו כן, התגלה חוברת הדרכה של חמאס המורה למחבליו כיצד לנוע במנהרות תוך שימוש באמצעים לראיית לילה.

מסמך נוסף העיד על הוראות שנתן יחיא סינוואר, אישורי הקצאת כספים לשדרוג המנהרות החשובות ביותר, התקנת דלתות משוריינות שיקשו על צה"ל לפרוץ אליהן ומטענים, התקנת כניסות מוסוות למנהרות ודלתות משוריינות, וגלאי גז.

על פי הדיווח, המסמכים נתפסו בידי צה"ל במהלך התמרון הקרקעי בשכונת זיתון בעיר עזה, בחודש נובמבר. המכתב של סינוואר, שיועד למוחמד דף, נתפס באותו החודש בדרום העיר.

לפי העיתון, מדריך ההנחיות למלחמה במנהרות נכתב ב-2019. הוא כולל הוראות להקמת מערך צבאי תת-קרקעי, שיאפשר למחבליו להתמודד עם התקפות ממושכות ולהאט את התקדמות צה"ל, במקרה וזה יפלוש לעזה. בפרק המוקדש להסוואת המנהרות מצוין כיצד על המחבלים להסוות את הכניסות למנהרה, כיצד למצוא אותן עם מצפנים או GPS וכיצד לנוע ביעילות. כמו כן, ישנן הוראות כיצד לירות בנשק אוטומטי בצורה יעילה בתוך המנהרות הצרות, כדי שתגרום פגיעה ב"אויב".

במכתב שכתב סינוואר לדף כתב סינוואר כי "החטיבות יקבלו כסף בהתאם לרמת החשיבות ולצורך". לפי הדיווח, שנה בלבד לפני מתקפת הטרור אישר סינוואר להשקיע 225 אלף דולר בהתקנת דלתות משוריינות, כאלה החסינות לפיצוצים, כדי להגן על מנהרות מהפצצות מהאוויר ותקיפות מהקרקע.

בצה"ל, כך ציין העיתון, מעריכים שבניית מנהרה בסיסית באורך של קרוב לקילומטר עולה לחמאס כ-300 אלף דולרים. רוב הכסף הוקצה לבניית דלתות משוריינות במנהרות בצפון עזה ובחאן יונס, שני מקומות שבהם אכן התפתחו לימים כמה מהקרבות העצימים ביותר במלחמה.

נותרו רק 5 ימים לעזור לנוער הטיקטוק. אל תישארו בחוץ! שמות התורמים יועברו לברכת הרב זמיר כהן שליט"א. לחצו כאן לתרומה >>>

 

תגיות:חרבות ברזלחמאסמנהרות טרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה