חדשות בארץ

כעס על ביידן: האשים את נתניהו בעיכוב העסקה מול חמאס

הנשיא ג'ו ביידן טען שהצדדים קרובים לעסקה וראש הממשלה בנימין נתניהו "לא עושה מספיק עבורה". גורמים מדיניים: "שיפנה אצבע מאשימה לחמאס"

נתניהו וביידן, ארכיון (צילום: Miriam Alster/Flash90)נתניהו וביידן, ארכיון (צילום: Miriam Alster/Flash90)
אא

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן טען היום (שני), בשיחה עם עיתונאים בוושינגטון, כי עסקה מול חמאס היא אפשרית וקרובה. הנשיא האמריקני הוסיף, במענה לשאלת כתבים, כי נתניהו לא עושה מספיק למענה.

הדיווח עורר כעס רב בירושלים. בחדשות 12 דווח שגורמים מדיניים ציינו כי "תמוה שנשיא ארה"ב לוחץ על ראש הממשלה נתניהו שהסכים להצעה האמריקנית במאי, ולהצעת הגישור האמריקנית באוגוסט, ולא על סינוואר שממשיך לסרב לכל עסקה. הדברים של נשיא ארה"ב מסוכנים, במיוחד כשהם נאמרים ימים בודדים אחרי שחמאס הוציא להורג שישה חטופים ישראלים, וביניהם אזרח אמריקני".

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לשאת הערב הצהרה לתקשורת ולהתייחס לעסקה מול חמאס, לציר פילדלפי וסוגיות ביטחוניות ומדיניות נוספות.

התקשורת הפלסטינית ציטטה הערב את דבריו של הנשיא ביידן, ועל פי הדיווחים, בכיר בחמאס אמר שהם יגיבו "באופן חיובי" להצעה שיכולה להבטיח הפסקת אש קבועה בעזה ונסיגה ישראלית מלאה ממנה.

מוקדם יותר היום דווח בוושינגטון פוסט, שארצות הברית שוחחה עם המתווכות מצרים וקטאר על כוונת הנשיא ביידן להציג לישראל ולחמאס את עסקת "קחו או עזבו את זה" (Take it or leave it). כלומר - הנוסח שיוצג בהצעה יהיה סופי - מה שאומר שאם הצדדים יסרבו לקבלו, "זה יסמן את הסוף למו"מ בראשות ארה"ב.

נותרו רק 5 ימים לעזור לנוער הטיקטוק. אל תישארו בחוץ! שמות התורמים יועברו לברכת הרב זמיר כהן שליט"א. לחצו כאן לתרומה >>>

 

תגיות:ג'ו ביידןבנימין נתניהועסקה לשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה