חדשות בארץ

נתניהו: "ציר פילדלפי הוא עניין מדיני אסטרטגי, לא אכנע ללחץ"

ראש הממשלה קיים הערב מסיבת עיתונאים והתייחס לחשיבות ההישארות בציר פילדלפי ולעסקה לשחרור חטופים. לדבריו, "הדרך לשחרור החטופים עוברת בציר פילדלפי"

נתניהו (צילום: Dudu Bachar/POOL)נתניהו (צילום: Dudu Bachar/POOL)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב (שני) מסיבת עיתונאים, והתייחס בהרחבה לסוגיית ציר פילדלפי ולעסקה לשחרור חטופים.

בפתח הצהרתו אמר נתניהו: "אנחנו מצויים בעיצומה של מלחמה קיומית מול ציר הרשע. התנאי הראשון לניצחון במלחמה הוא אחדות בתוכנו. אנחנו צריכים לעמוד מלוכדים כאיש אחד מול אויב אכזר, שרוצה להשמיד את כולנו בלי יוצא מן הכלל. גילינו את זה עם ההוצאה להורג של 6 החטופים בסוף השבוע".

בסוגיית החטופים הוסיף ראש הממשלה: "אני מבקש את סליחת המשפחות שלא הצלחנו להחזיר אותם בחיים. היינו קרובים אבל לא הצלחנו. ישראל לא תעבור לסדר היום על הטבח הזה".

מכאן עבר ראש הממשלה להתייחס לנושא ציר פילדלפי. כזכור, ביום חמישי שעבר אישר הקבינט המדיני – ביטחוני אתה השארות בציר, ברוב של שבעה שרים, מול התנגדותו של שר הביטחון יואב גלנט וההימנעות של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר.

על כך אמר נתניהו: "הדרך להשגת מטרות המלחמה, כולל השבת החטופים, עוברת בציר פילדלפי. הזהרתי על ציר פילדלפי כבר בהתנתקות. ציר הרשע צריך את פילדלפי. לכן חמאס רוצה שלא נהיה שם. זה עניין מדיני אסטרטגי. אומרים לי עוד 42 ימים תיכנסו לשם שוב. זו שאלה של לחץ מדיני כבד. אני רוצה להישאר בפילדלפי כי חמאס רוצה שנצא מפילדלפי".

לדבריו, "אומרים לנו צאו מפילדלפי, ונוכל לחזור. אני כבר יודע מה יקרה, למה לנו להיכנס למלכודת הזאת? כל מי שאומר שאפשר לעזוב - זה לא עניין צבאי. זו שאלה של לחץ מדיני כביר שיהיה לא לחזור. רק כשנכנסו לפילדלפי הרגשנו שינוי במלחמה. חודשים ארוכים חמאס לא זז במגעים לעסקה. הסדק הראשון בא אחרי שנכנסו לרפיח ופילדלפי. החזקת ציר פילדלפי מונעת הברחת חטופים החוצה לסיני. הם יכולים להופיע באיראן או בתימן".

שר הביטחון יואב גלנט דרש אתמול לקיים דיון מחודש בנושא ההישארות בציר ולבטל את ההחלטה מיום חמישי, תוך שהוא מציין כי ניתן לבצע עסקה, ואחר כך לחזור לציר אם חמאס יפרו את ההסכם ויהיה צורך בכך.

על כך השיב ראש הממשלה:" אחרי השביעי באוקטובר למדנו שצריך לקחת בערבון מוגבל הצהרות של ראשי מערכת הביטחון. הסכמנו למתווה ביידן מ-31 במאי ולנוסח הסופי מ-16 באוגוסט. החמאס סרב לראשון וגם לשני. הבהרנו שזו העמדה על פילדלפי".

"פתאום מתוכנו התחילו להישמע קולות מתוך הממשלה. לכן הייתי צריך להביא את זה לקבינט. נדהמתי לשמוע מתוכנו שאומרים שאנחנו יכולים לצאת, אחרי טבח ששת החטופים. איזה מסר זה שולח לחמאס? תרצחו חטופים - תקבלו ויתורים. אני מעודד את כולם להגיד את דעתם, אבל ההחלטה מחייבת. החברות בקבינט מחייבת. לא משנה החלטות תחת לחץ - זה לא יקרה. חמאס חושב שזה כן יקרה. כל עוד והוא רואה את הפילוג. לסינוואר אני אומר: תשכח מזה, זה לא יקרה. אני לא איכנע ללחץ".

על "היום שאחרי" בעזה אמר נתניהו כי "אנחנו כרגע צריכים להיות שם ולמנוע הברחות. אנחנו מרסקים את חמאס, אבל צריכים לשלול את היכולת השלטונית ולמצוא חלופה לחלוקת הסיוע ההומניטרי".

בנוגע לצפון הוסיף: "אני לא הולך לשכנע אף אחד לחזור לגבול הצפון, אלא לשנות את המציאות הביטחונית שם, כמו שעשינו בדרום. ביצענו מתקפת מנע על חיזבאללה, זה לא סוף פסוק. אם זה לא יקרה בדרך מדינית, זה יקרה בדרך אחרת. האחריות לביטחון של אזרחי ישראל היום ולדורות הבאים, היא עליי".

נותרו רק 5 ימים לעזור לנוער הטיקטוק. אל תישארו בחוץ! שמות התורמים יועברו לברכת הרב זמיר כהן שליט"א. לחצו כאן לתרומה >>>

 

תגיות:מסיבת עיתונאיםבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה