חדשות בארץ

סגירת מעגל: חוסל מפקד כוח הנוח'בה, שהוביל את הטבח בנתיב העשרה

אחמד פוזי נאצר מוחמד ואדיה, פעיל במערך מצנחי הרחיפה של חמאס, חוסל כשהסתתר ליד בית חולים בעזה. ביום הטבח תיעד עצמו רוצח את גיל תעסה הי"ד, תושב נתיב העשרה, ושותה קולה לעיני ילדי הנרצח

גיל תעסה הי"ד (צילום: דוברות כיבוי אש)גיל תעסה הי"ד (צילום: דוברות כיבוי אש)
אא

דובר צה"ל עדכן היום (שלישי) כי בשיתוף פעולה עם השב"כ חוסל בעזה מפקד פלוגת הנוח'בה שפיקד על הטבח ביישוב נתיב העשרה ב-7 באוקטובר.

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מתחם ששימש את מחבלי חמאס, בסמוך לבית החולים "אל-אהלי" בעיר עזה. בתקיפה חוסלו שמונה מחבלי חמאס מגדוד דרג' תופאח, בהם אחמד פוזי נאצר מוחמד ואדיה, מפקד פלוגת הנוח'בה בגדוד ופעיל במערך מצנחי הרחיפה של חמאס. ב-7 באוקטובר פשט ואדיה לנתיב העשרה באמצעות מצנח רחיפה ופיקד על הטבח ביישוב.

ואדיה הוא המחבל ששתה קולה בתוך בית משפחת תעסה, לנגד עיניהם של ילדיו של גיל תעסה הי"ד, ששרדו את הטבח, לאחר שאביהם נרצח בידי המחבלים.

בתקיפה היום בעזה חוסל מחבל נוסף שעסק בהתמחויות קרביות בתחום ההנדסה, צליפה ונ"ט, והיה אחראי על אספקת המטענים לפיצוץ הגדר בגזרת הגדוד, במתקפת הטרור ב-7 באוקטובר.

מצה"ל נמסר כי "תקיפת המחבלים בוצעה מחוץ לבית החולים. טרם התקיפה ננקטו צעדים בכדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה באזרחים, לרבות שימוש בחימוש מותאם לסוג התקיפה, חוזי מדויק ומידע מודיעיני נוסף".

גיל תעסה הי"ד, איש שירותי הכיבוי, נרצח כשניסה לגונן על שני ילדיו הקטנים במיגונית בביתו. המחבל השליך רימון לתוך המיגונית ותעסה קפץ עליו כדי להציל את ילדיו, שנפצעו באורח קל. המחבל לקח את הילדים למטבח הבית, נטל קולה מהמקרר וישב לשתות כשהילדים המדממים צופים בו. לאחר מכן עזב את המקום. בן אחר של גיל, אור תעסה הי"ד, לא היה בבית ונרצח בחוף זיקים, בזמן ששהה בחוף עם חברים ומחבלים הגיעו אליו.

נותרו רק 5 ימים לעזור לנוער הטיקטוק. אל תישארו בחוץ! שמות התורמים יועברו לברכת הרב זמיר כהן שליט"א. לחצו כאן לתרומה >>>

 

תגיות:נתיב העשרהחיסול ממוקד בעזהגיל תעסה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה