חדשות בארץ

אין הסכמות: השביתה בבתי הספר התיכוניים תימשך גם מחר

ארגון המורים, נציגי האוצר ושר החינוך יואב קיש נפגשו היום בניסיון לגשר על הפערים, ללא תוצאות. אלו"ט פנה לארז וביקש להחריג מהשביתה את החינוך המיוחד

בית ספר בירושלים, היום (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)בית ספר בירושלים, היום (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

השביתה בבתי הספר התיכוניים תיכנס מחר ליומה הרביעי. זאת, לאחר שהיום (שלישי) נערכה פגישה בין נציגי ארגון המורים, נציגי האוצר ושר החינוך יואב קיש, ולא הושג הסכם.

השר קיש קרא לצדדים להתעשת ולהגיע להסכם. לדבריו, "אין טעם להמשיך את המשא ומתן לאור עמדות הארגון שרק הולכות אחורה. בזמן שאתם יושבים כאן ומתעקשים על שטויות - תלמידים מפונים מוצאים את עצמם בלי מסגרות, נוער בסיכון מסתובב ברחובות ומורים מפסידים פרנסה. אם אתם לא יודעים לפתור את העניין, מצידי תביאו אחרים שכן. מערכת החינוך לא תשב בחיבוק ידיים בעוד אתם מחריבים עבודה של שנים. האם אני צריך להזכיר לכם שיש מלחמה בחוץ?", תהה קיש.

רן ארז טען כי אין כל מתווה "חדש" וכי ההצעה של שר החינוך מביאה לכך שהמורים יקבלו 2,000 שקלים נוספים בכל חודש, רק בעוד 3 שנים וגם לא רטרואקטיבית. לדבריו. הנושא השני עליו יש מחלוקת היא דרישת משרד החינוך ומשרד האוצר כי 6% מהמורים בתיכונים יועסקו בחוזים אישיים.

כמו כן, משרד האוצר דרש להכניס סעיף לפיו ארגון המורים יתחייב לא שלבות בארבע השנים הקרובות. רן ארז התנגד לכך.

הערב פנו אנשי אלו"ט, עמותת הורים לילדים, מתבגרים ובוגרים עם אוטיזם, ליו"ר ארגון המורים בבקשה להחריג את כיתות החינוך המיוחד וכיתות התקשורת הקיימות בבתי הספר התיכונים מהשביתה בבתי הספר העל-יסודיים. מנכ"ל הארגון דדי עטאס טען: "תלמידי החינוך המיוחד מתמודדים עם אתגרים ייחודיים, זקוקים לתמיכה רבה יותר על מנת שיוכלו לקבל את הכלים הנדרשים להצלחה, ועל רקע השביתה הם עלולים להפסיד הזדמנויות חשובות ללמידה ולפיתוח כישורים חברתיים ורגשיים". ארגון המורים טרם השיב על הבקשה.

נותרו רק 5 ימים לעזור לנוער הטיקטוק. אל תישארו בחוץ! שמות התורמים יועברו לברכת הרב זמיר כהן שליט"א. לחצו כאן לתרומה >>>

 

תגיות:שביתהשנת הלימודיםארגון המורים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה