לומדים מוסר

הסוד של האר"י הקדוש: מה קורה בשמים בראש חודש אלול?

האר"י הקדוש על ראש חודש אלול: "אז תפילתך נשמעת ושערי תשובה פתוחים ... כי אז נהפך הקב"ה לידיד ואוהב אל האדם השב בתשובה''

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הציטוט היומי

"ועיקר התשובה הזו להיותה מקובלת בראש חודש אלול, הנקרא 'ירח הימים הנוראים', כי אז תפילתך נשמעת ושערי תשובה פתוחים, כמו שכתוב 'דרשו השם בהמצאו' ובסוד 'אני לדודי ודודי לי' ראשי תיבות אלול, כי אז נהפך הקב"ה לידיד ואוהב אל האדם השב בתשובה''.

מקור: האר"י הקדוש, עץ הדעת טוב.

 

משמעות הציטוט

האר"י הקדוש מדגיש את החשיבות והייחודיות של התשובה בראש חודש אלול. אלול מכונה "ירח הימים הנוראים" כי הוא תקופה מיוחדת המקדימה את ראש השנה ויום כיפור – ימים של חשבון נפש ודין. בתקופה זו, שערי התשובה פתוחים והתפילות מתקבלות ביתר קלות. הפסוק "דרשו השם בהמצאו" מלמד כי בתקופה הזו, השם נמצא "קרוב" יותר, זמין יותר לתפילות ולבקשות שלנו.

הביטוי "אני לדודי ודודי לי" ראשי תיבות אלול, מסמל את הקשר המיוחד שנוצר בין האדם לבין השם בתקופה זו. לפי האר"י, באלול הקב"ה נהפך לידיד ואוהב לאדם השב בתשובה, והוא מקבל את תשובתו באהבה. זוהי תקופה שבה יש הזדמנות ייחודית להתקרב אל השם ולהתחיל מחדש, מתוך ידיעה שתשובת האדם מתקבלת ברצון ובחסד.

 

כמה מילים על המחבר

רבי יצחק בן שלמה לוריא (ה'רצ"ד - ה' באב ה'של"ב) מכונה האר"י הקדוש היה גדול מקובלי צפת במאה ה־16, והוגה שיטה חדשה בקבלה הנקראת על שמו, קבלת האר"י, שאומצה על ידי בתי מדרש רבים העוסקים בתורת הסוד. תלמידיו מכונים גורי האר"י.

הזמן אוזל לנו! יש רק עוד 4 ימים להציל את נוער הטיקטוק. קבלו על עצמכם קבלה מנצחת לאלול בלחיצת כפתור פשוטה. לחצו כאן לתרומה >>>

 

תגיות:אלולהאר"י הקדוש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה