חדשות בארץ

ארה"ב מגישה כתבי אישום נגד סינוואר: "לא יהיו הפעולות האחרונות שלנו"

משרד המשפטים האמריקני הודיע על הגשת כתבי אישום פליליים נגד מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, ופעילים נוספים בארגון הטרור, בגין חלקם בטבח, שבו נרצחו גם 43 אזרחים אמריקנים

סינוואר (צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90)סינוואר (צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90)
אא
[__ARTICLE_BEFORE__]

הלילה (בין שלישי לרביעי), משרד המשפטים של ארה"ב הודיע על הגשת כתבי האישום הפליליים נגד מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, ופעילים בכירים נוספים בארגון. כתבי האישום, שהוגשו בבית המשפט הפדרלי בניו יורק, נוגעים לטבח בישראל, במהלכו נהרגו גם 43 אזרחים אמריקנים.

התובע הכללי מריק גרלנד ציין בהודעתו כי "כתבי האישום שנחשפו היום הם רק חלק ממאמצינו לפגוע בכל היבט בפעילות הטרור של חמאס - ואלה לא יהיו הפעולות האחרונות שלנו". גרלנד הבהיר שהמהלך הזה אינו סופי, וכי יש עוד פעולות נוספות שיבואו בעקבותיו. הוא הדגיש כי הממשל האמריקני רואה בהגשת כתבי האישום צעד משמעותי להרתעת ארגוני טרור נוספים ולשמירה על ביטחון אזרחי ארה"ב ברחבי העולם.

למרות הצעד המשמעותי, בכירים במערכת המשפט האמריקנית ציינו כי קיים סיכוי נמוך להביא את הנאשמים לדין בארה"ב, בשל מיקומם הנוכחי של הנאשמים ברצועת עזה ובשל הסביבה המורכבת והמסוכנת שנמצאת תחת שליטת חמאס.

בנוסף, גורמים בכירים במערכת המשפט הדגישו כי הגשת כתבי האישום היא חלק חשוב מהמאבק האמריקני בטרור הבין-לאומי ומהמאמצים לבודד את חמאס בקהילה הבין-לאומית. "זהו מסר ברור לכל ארגון טרור באשר הוא – ארה"ב לא תסבול פעולות טרור נגד אזרחיה ותמשיך לפעול בנחישות בכל זירה אפשרית", אמר גורם במערכת המשפט.

בישראל בירכו על ההחלטה האמריקנית, שאותה רואים כצעד נוסף בבידוד הבין-לאומי של ארגון חמאס ובהגדרתו כארגון טרור רצחני. גורם מדיני בכיר בירושלים מסר לחדשות 12 כי "המהלך האמריקני הוא צעד חשוב נוסף בבידודו של חמאס בעולם ובמאבק העולמי בטרור".

כזכור, בהודעה שפרסם ביום ראשון הנשיא ביידן, הוא הבטיח שמנהיגי חמאס "ישלמו על פשעיהם". ההצהרה נועדה לחזק את המסר שארה"ב תמשיך במאבקה בטרור הבין-לאומי ותעמוד לצידה של ישראל.

הצעד האמריקני מהווה איתות ברור לחמאס ולארגוני טרור נוספים כי לא יוכלו להסתתר מפני החוק הבינלאומי וכי האמריקנים ימשיכו לפעול במלוא הכוח נגד כל מי שמסכן את שלום אזרחיהם ובני בריתם.

[__ARTICLE_AFTER__]
תגיות:חמאסיחיא סינווארג'ו ביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה