חדשות בארץ

קיש: "פורום המשפחות השכולות הפלסטיני לא ייכנס לבתי ספר"

שר החינוך יואב קיש שב והדגיש כי כי הוא אוסר כניסת חברי הפורום, שבתוכו משפחות של מחבלים, לבתי הספר בישראל. ארגוני שמאל הודיעו כי יעתרו לבית מפשט

שר החינוך (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)שר החינוך (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא
[__ARTICLE_BEFORE__]

שר החינוך יואב קיש שב והדגיש היום (רביעי) כי חל איסור גורף לאפשר לפורום המשפחות השכולות הישראלי-פלסטיני, להיכנס לבתי ספר בישראל.

כזכור, בתחילת השבוע הודיע משרד החינוך לפורום המשפחות השכולות כי תוכנית "מפגשי דיאלוג" של הפורום הושבתה והוסרה נמאגר התוכניות החיצוניות. הסיבה: בפורום ישנן משפחות של מחבלים.

השבתת התוכנית נעשתה למרות שבית המשפט המחוזי בירושלים הורה למשרד לפני כמה חודשים להשיב את התוכנית למאגר בעקבות עתירת האגודה לזכויות האזרח. בית המשפט קבע כי אין תשתית עובדתית שבפורום ישנן משפחות של מחבלים. כעת הודיעה האגודה לזכויות האזרח כי היא שוקלת לעתור בשנית לבית המשפט.

האגודה טוענת כי ההחלטה להשבית את התוכנית התקבלה ללא הליך מנהלי תקין, ללא מתן זכות טיעון לפורום וללא נימוקים ענייניים.

בחודש אפריל, לאחר החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים כנגד משרד החינוך, השר קיש הדגיש: "אפעל בכל האמצעים שברשותי על מנת לוודא שזה לא יקרה. החלטת בית המשפט המחוזי היא מזעזעת".

עוד הוסיף: "ההחלטה היא התערבות גסה, שגויה ומיותרת של בית המשפט בהחלטות הדרג המקצועי של משרד החינוך. לגופו של עניין - משפחות מחבלים לא ייכנסו לכיתות הלימוד של ילדינו, במימון המדינה, וילמדו אותנו איפה טעינו. מי שלא הבין זאת אז את השיעור הזה קיבלנו ב-7 באוקטובר".

ארגון "בצלמו" הגיב היום להודעת השר: "מדובר בהחלטה ערכית מוסרית וחינוכית ממדרגה ראשונה. אנחנו מברכים את שר החינוך על החלטה נחושה זו ומחזקים את ידיו. כפי שהוכחנו מדובר בארגון בפוגע בחיילי צה"ל, שהעלים מהאתר שלו את שמות כל הפלסטינים כולל מחבלים מחיזבאללה במטרה לשקר ולסמא את עיני הציבור. לא הגיוני שארגון שחברים בו בני משפחות חיזבאללה ירצה בבתי ספר בעוד חיזבאללה טווח ורוצח אזרחים. נמשיך לפעול ולוודא שאף ארגון שפוגע בחיילי צה"ל או שחברים בו משפחות מחבלים לא ירצה בבתי ספר".

[__ARTICLE_AFTER__]
תגיות:משרד החינוךיואב קיש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה