חדשות בארץ

סבין תעסה לוועדת האו"ם לזכויות הילד: "תצפו בסרט הזוועות. תראו את האמת"

המשלחת הישראלית הופיעה בפני חברי ועדת האו"ם בשוויץ. סבין תעסה, שבעלה ובנה נרצחו בנתיב העשרה: "צריכים לשנות את הנרטיב ולהבין את המציאות"

ראשי המשלחת בדיון (צילום: דוברות משרד החוץ)ראשי המשלחת בדיון (צילום: דוברות משרד החוץ)
אא
[__ARTICLE_BEFORE__]

הוועדה לזכויות הילד של האו"ם בז'נבה תקיים היום (רביעי) דיון נוסף בו יופיעו נציגי המשלחת הישראלית, שיציגו בפני חברי הוועדה את אשר עבר על ילדי ישראל בשביעי באוקטובר ואת ההשלכות, נכון להיום, של מתקפת הטרור.

אמש הופיעה בפני בחרי הוועדה סבין תעסה, שבעלה גיל ובנה אור נרצחו ב-7 באוקטובר בנתיב העשרה ובחוף זיקים. תעסה פנתה לחברי הוועדה ואמרה : "אני מחזיקה בתיעוד שמראה את הזוועה של הרצח של בני ובעלי. צריכים לשנות את הנרטיב ולהבין את המציאות. בזיקים, 100 מחבלים הסתערו ללא רחם עם מצלמות ראש ותיעדו את רצח בני - האם זה נורמלי? אני מתחננת בפניכם, תצפו בסרט הזוועות. שימו הכל בצד לרגע ותראו את האמת".

"תראו מה קרה בשבעה באוקטובר בישראל, תראו את שני הבנים הקטנים שלי שראו את אבא שלהם מתפוצץ לנגד עיניהם בזמן שניסה להסתתר וחדרו אליי הביתה בשבע בבוקר. תצפו בסרט הזוועות ואחרי זה תבינו מה אני אומרת. זה קשה לצפייה, אבל אלו החיים החיים בישראל".

לדבריה, ילדיה סובלים מטראומה ומפוסט-טראומה מאז האירועים, וציינה כי "יהודים ומוסלמים חיים ביחד בישראל, והבעיה היא חמאס וחיזבאללה. אלה ארגוני טרור. ילדי נתיב העשרה בטראומה עוד לפני 7 באוקטובר, היום הם לא יכולים לצאת החוצה כמו שילד נורמלי יכול לצאת ולשחק עם ילדים אחרים. הם משותקים פיזית ונפשית. אתם חייבים לקחת אחריות בשביל להבין את הבעיה שיש לנו בישראל. חובה לקחת אחריות על העדויות של הזוועות שבוצעו בשבעה באוקטובר בידי חמאס".

מנכ"ל משרד המשפטים, איתמר דוננפלד, העומד בראש המשלחת הישראלית, הציג בפני הוועדה את השפעות המלחמה על ילדים החיים בישראל ועל משפחותיהם, וקרא לחברי הוועדה לתמוך במאמצים לשחרור החטופים.

במהלך דבריו אמר דוננפלד כי: "כגוף של האו"ם, האמון על ההגנה על זכויות הילד, ועדה זו חייבת לגנות באופן ברור את ארגוני הטרור, חמאס וחיזבאללה, על הזוועות שבוצעו כנגד תינוקות וילדים ישראלים, ולתמוך במאמצים הצבאיים והדיפלומטיים של ישראל לשחרור כל החטופים, כולל משפחת ביבס. בנוסף, אני קורא לוועדה להימנע מהצהרות הנשענות על עובדות שגויות ולהבטיח שהצהרותיה ודוחותיה יהיו אובייקטיביים ונקיים מכל הטיה פוליטית. גישה זו חיונית לשמירה על היושרה והאמינות של ועדה זו!".

שגריר ישראל למוסדות האו"ם בז'נבה, דניאל מרון, אמר כי "בעודנו יושבים כאן, 101 חטופים נמצאים במנהרות החמאס בעזה, כולל שני ילדים, כפיר ואריאל ביבס והוריהם. לא מתקבל על הדעת שילדים נלקחו כבני ערובה. פשעי החמאס בכלל, ונגד ילדים בפרט, הם התגלמות הרוע. הם עומדים בניגוד מוחלט לכל עיקרון בסיסי של אנושיות ולמשפט הבינלאומי". הוא קרא לקהילה הבינלאומית לנקוט עמדה נחושה נגד הטרור, דבר שיבטיח עתיד טוב יותר עבור ילדינו.

המשלחת הישראלית מורכבת מנציגים בכירים ממשרדי החוץ, המשפטים, הרווחה, הבריאות, וכן מהפרקליטות הצבאית.

כזכור, 53 ילדים ובני נוער נרצחו במתקפת הטרור ב-7 באוקטובר. 36 נחטפו לעזה, ולהוציא את ילדי משפחת ביבס, 34 שוחררו בנובמבר שעבר. 23 ילדים ונוער נותרו ללא שני הורים, מתוכם שלושה יתומי כוחות הביטחון ו-20 יתומי פעולות איבה. 870 ילדים התייתמו מהורה אחד, מתוכם 612 ילדים להורה מכוחות הביטחון ו-258 ילדים שהתייתמו להורה שנהרג בפעולות איבה.

[__ARTICLE_AFTER__]
תגיות:האו"םחרבות ברזלחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה