חדשות בארץ

מטח כבד אל יישובי אצבע הגליל: פגיעה ישירה במבנה בדישון

מחבלי חיזבאללה שיגרו מטח של 65 רקטות, קטיושות וטילי בורקאן לעבר קריית שמונה ויישובי רמים ואצבע הגליל. יורט כטב"ם שעשה דרכו מעיראק. ארה"ב: "האפשרות שאיראן תתקוף עדיין קיימת"

יירוט בצפון (צילום: Ayal Margolin/Flash90)יירוט בצפון (צילום: Ayal Margolin/Flash90)
אא

מטח כבד שוגר היום (רביעי) בצהריים מדרום לבנון אל עבר קריית שמונה ויישובי רמים והסביבה. המטח כלל רקטות, קטיושות וטילי בורקאן. דווח על מספר נפילות ביישובים ועל שריפות שפרצו כתוצאה מכך. רקטה פגעה פגיעה ישירה במבנה ביישוב דישון, ישראלית לקתה בחרדה וקיבלה טיפול רפואי.

פיקוד העורף הנחה את תושבי היישובים להישמר עקב חשש שהתקיפות מלבנון יימשכו. וועדי הישובים הכריזו על כוננות ספיגה וכלל התושבים, גם ביישובים הלא מפונים ובבתי הספר, נדרשים להישאר בסמוך למרחבים מוגנים.

דוברות כבאות והצלה במחוז בצפון עדכנה כי לוחמי האש מטפלים במספר מוקדי שריפות, כתוצאה מנפילות ויירוטים במרחב הגליל העליון. שלוש שריפות גדלות מטופלות בבית הלל, תל חי ובבית בקריית שמונה. צה"ל הגיב למטח בתקיפת יעדי חיזבאללה בדרום לבנון.

דובר צה"ל מסר כי "בהמשך להתרעות שהופעלו במרחבים מלכיה, רמות נפתלי, קריית שמונה ובית הלל, זוהו כ-65 שיגורים שחצו משטח לבנון, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה את חלקם, וחלקם נפלו בשטחים פתוחים, זוהו נפילות במרחב קריית שמונה. כתוצאה מהנפילות התפתחו מספר שריפות, כוחות כיבוי פועלים כעת במקום. צה"ל תקף מטרות של חיזבאללה בדרום לבנון".

בתוך כך, במהלך הלילה, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שעשה את דרכו לעבר שטח הארץ מכיוון מזרח. הכלי לא חצה לעבר שטח הארץ, אין נפגעים. מיליציה פרו איראנית בעיראק לקחה אחריות על שיגור הכטב"ם.

כמו כן, דובר הפנטגון פטריק ריידר מסר הלילה כי האיום לתקיפה איראנית נגד ישראל עדיין קיים, וכי הכוחות האמריקנים באזור נמצאים בכוננות לקראתו: "האיראנים אמרו פומבית שהם מתכוונים לתקוף. אני לא נכנס למועד שבו זה יקרה, אבל אנחנו צריכים להמשיך לקחת את האיום הזה ברצינות ולהתכונן".

הזמן אוזל לנו! יש רק עוד 4 ימים להציל את נוער הטיקטוק. קבלו על עצמכם קבלה מנצחת לאלול בלחיצת כפתור פשוטה. לחצו כאן לתרומה >>>

 

תגיות:האיום האיראניירי לצפוןחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה