חדשות בארץ

הפרקליטות: הרג הצעיר הבדואי ביישוב רתמים הייתה פעולה של הגנה עצמית

חבר כיתת הכוננות של היישוב רתמים, שירה לעבר צעיר שנכנס ליישוב במטרה לגנוב, וניסה לתקוף אותו בסכין, נוקה מאשמה. תיק החקירה נסגר

אילוסטרציה (צילום: משטרת ישראל)אילוסטרציה (צילום: משטרת ישראל)
אא

פרקליטות מחוז דרום הודיעה היום (רביעי) לבא כוחו של חבר כיתת הכוננות של היישוב רתמים, כי הוחלט לסגור מחוסר אשמה את תיק החקירה נגדו, בעניין נסיבות מותו של ג'ומעה דנפירי, לפני כשבעה חודשים.

כזכור, בתחילת חודש פברואר הבחינו חברי כיתת הכוננות בשלושה צעירים בשדה ביישוב. הם עיכבו אותם ותחקרו אותם לפשר מעשיהם במקום, מאחר ועלה חשד כי הגיעו לגנוב. בשלב מסוים בתחקור, אחד החשודים, דנפירי, שלף סכין וניסה לדקור את אחד מחברי כיתת הכוננות, שהצליח לסגת וירה מספר יריות שנטרלו את התוקף. הפצוע פונה לבית החולים סורוקה ומת מפצעיו.

המשטרה פתחה בחקירת התקרית וייחסה לחבר כיתת הכוננות חשד לעבירת הריגה.

על פי הפרקליטות, ההחלטה התקבלה לאחר בחינת חומר הראיות, ממנו עולה כי היורה פעל מתוך הגנה עצמית, לאחר שדנפירי קרע את האזיקון בו נכבל, שלף סכין וניסה לפגוע בו, באופן שהיווה סכנה מוחשית לחייו ולגופו. מהפרקליטות נמסר כי "חבר כיתת הכוננות היווה חלק מכוח כוננות שהוקפץ להגנת היישוב, ועל כן פעולתו נבחנה כ'אקט מבצעי', המבוצע על ידי גורם מבצעי בתנאי אירוע מבצעי".

בהחלטה לסגור את התיק החקירה ללא העמדה לדין צוין כי "כיתת הכוננות, שתוגברה מראש, הוקפצה בשל מידע על חדירה ליישוב וחשש לגניבת אמל"ח. שלושת הכוננים הבחינו בשלושה חשודים בשדה תפוח אדמה וביצעו ירי אזהרה באוויר כשהם סבורים שמדובר באירוע פח"ע. השלושה מיד נשכבו על הקרקע וכל כונן השתלט על חשוד".

"במסגרת הליך הבדיקה של החשודים כדי 'לזכות' אותם, הם נשאלו שוב ושוב 'מה באתם לעשות פה' ואם יש עליהם משהו. דנפירי המנוח אמר לאחד הכוננים להתכופף לעברו על מנת שיספר לו לשם מה הגיע למקום. חבר כיתת הכוננות התכופף, ואז המנוח דחף/הדף אותו, השתחרר מהאזיקון שעל ידיו, הוציא סכין ממעילו והניף את ידו לכיוון הכונן. זה, שחש סכנה לחייו, זז אחורה וביצע ירי לעבר אזור ראשו של המנוח שנפגע מהירי. הסכין נשמטה ליד גופו של המנוח והאזיק נראה קרוע בסמוך אליו".

בפרקליטות הוסיפו כי גרסתו של חבר כיתת הכוננות הייתה "עקבית וסדורה והיא מתיישבת גם עם הממצאים הפורנזיים ובדיקות המעבדה. במישור המשפטי נמצא, כאמור, כי עומד הסייג של הגנה עצמית. פעולתו בוצעה בעת חירום ובלחץ עצום, כשלרשותו שבריר שנייה להחליט אודות אופן תגובתו לאירוע, שהינו בגדר סכנת חיים".

הזמן אוזל לנו! יש רק עוד 4 ימים להציל את נוער הטיקטוק. קבלו על עצמכם קבלה מנצחת לאלול בלחיצת כפתור פשוטה. לחצו כאן לתרומה >>>

 

תגיות:תיק חקירהפרקליטות המדינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה