חדשות בעולם

ארה"ב: 3 מפגינים פרו-פלסטיניים נעצרו באוניברסיטת קולומביה

עם פתיחת שנת הלימודים בארה"ב סטודנטים יהודיים חוששים מההפגנות בתוך המוסדות האקדמיים. מספר אוניברסיטאות הודיעו כי יאסרו את ההפגנות. הרוב לא

הפגנות פרו פלסטיניות בארה"ב (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)הפגנות פרו פלסטיניות בארה"ב (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)
אא

משטרת ניו יורק עצרה היום (רביעי) שלושה מפגינים פרו פלסטיניים בכניסה לאוניברסיטת קולומביה, ביום הראשון של שנת הלימודים. המפגינים, רעולי פנים, נשאו שלטים נגד ישראל, קראו לחרם נגדה וצעקו: "שחררו את פלסטין!".

קבוצה נוספת שהתקהלה במקום קראה לממשל ביידן להפסיק את השקעותיו בתעשיות הביטחוניות האמריקניות הקשורות לישראל, והאשימו אותו בשיתוף פעולה עם "רצח עם". מהמשטרה המקומית נמסר כי העצורים ניסו להפיל גדרות והתעמתו עם השוטרים. במהלך המחאות, פסל הבוגרים בקמפוס, ה"אלמה מאטר", הושחת בצבע אדום.

בתוך כך, חדשות 12 דיווח כי סטודנטים יהודים וישראלים סיפרו על התחושות הקשות והחששות לקראת החזרה לקמפוסים. לדבריהם, הם חוזרים לקמפוסים ברגשות מעורבים ויש חשש שיפגעו בהם.

כזכור, בעקבות ההפגנות לפני כחודשיים והוראות שניתנו על ידי הממשל ועל ידי מושלי המדינות, אוניברסיטאות רבות בארה"ב החליטו לקבוע נהלים חדשים, במטרה למתן את ההפגנות הפרו-פלסטיניות.

בחלק מהן נאסר על הקמת מאחזי מחאה, וחלקן הגבילו את הזמן והמיקום של הפגנות, כך שלא ניתן לקיימן בתוך המוסד האקדמי או בסמוך לבנים. אוניברסיטת קליפורניה, למשל, אסרה על מאחזי מחאה או על חבישת מסכות בזמן ההפגנה ובאוניברסיטת ניו יורק קבעו שאסור להשתמש במונח "ציוני" באופן פוגעני.

בתחילתה שבוע הודיעה אוניברסיטת מרלינד כי אפשר בשטחה הפגנה פרו-פלסטינית ב-7 באוקטובר. ההיתר ניתן לקבוצה בשם "צדק לפלסטין". הקהילה היהודית גינתה את הכוונה לקיים את ההפגנה, והאוניברסיטה הודיעה שהיא מבטלת את האישור שניתן לה.

הזמן נגמר! נותרה יממה בלבד להציל את דור הטיקטוק. קבלו על עצמכם קבלה מנצחת לאלול בלחיצת כפתור פשוטה. לחצו כאן לתרומה >>>

 

תגיות:הפגנות פרו פלסטיניותאוניברסיטאות בארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה