חדשות בארץ

האלוף (במיל') איילנד: "לחץ על האוכלוסייה יביא למיטוט חמאס"

פורום "המפקדים והלוחמים במילואים" פרסם מסמך המציג את ה"תוכנית להכרעת חמאס". מבוססת על ההנחה שהארגון יוכרע כאשר ייתגבר הלחץ על האוכלוסייה בעזה

גיורא איילנד (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)גיורא איילנד (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
אא

פורום "המפקדים והלוחמים במילואים" פרסם הבוקר (רביעי) מסמך המציע תוכנית פעולה שתביא, לדבריו, "להכרעת חמאס". התוכנית מבוססת על ההנחה שהפשיטות הנוכחיות לא אפקטיביות, ועל מנת להכריע את ארגון הטרור, ולייצר לחץ משמעותי לשחרור החטופים, יש צורך ללחוץ על האוכלוסייה בעזה.

המסמך המפרט את עיקרי התוכנית, שכותרתה "תוכנית האלופים", נכתב ביוזמת האלוף (במיל') גיורא איילנד, ראש אגף מבצעים לשעבר, בתמיכת עשרות קצינים בכירים, בהם אלוף (במיל') גרשון הכהן, תת-אלוף (במיל') גיא חזות, המשמש כיום כראש מערך הלמידה בזרוע היבשה ותת-אלוף ב(מיל') דדי שמחי.

לפי התוכנית שיזם איילנד, כל השטח שמצפון לפרוזדור נצרים, כלומר העיר עזה על כל שכונותיה - יהפוך לשטח צבאי סגור. כלומר, כלל האוכלוסייה, כ-300 אלף איש, תידרש לעזוב באופן מיידי דרומה.

לאחר פרק זמן של כשבוע עד שבועיים, שיאפשר את הפינוי, יוטל על האזור מצור צבאי מלא. מצור זה יותיר בפני המחבלים בעיר עזה ברירה אחת: להיכנע או למות. מנסחי התוכנית ציינו כי "המתווה עומד בכללי המשפט הבינלאומיים, מכיוון שהוא מאפשר לאוכלוסייה להתפנות מאזור הלחימה בטרם יוטל המצור.

פורום "המפקדים והלוחמים במילואים" הציג את התוכנית לחברי הקבינט ולשרים בכירים בממשלה בימים האחרונים, בתקווה שהדרג המדיני יורה לדרג הצבאי לפעול בהתאם להצעה בהקדם האפשרי.

לדברי אלוף במיל' איילנד, "עסקת החטופים בנובמבר, שהייתה עסקה טובה בראייה של היום, נבעה מכך שישראל הכניסה לרצועה שתי משאיות בלבד בכל יום. אחת מדרישותיו של חמאס במו"מ הייתה להעלות את מספר המשאיות ל-200 מדי יום. אין דבר שדיקטטור מפחד ממנו יותר משלטון אלטרנטיבי והמון זועם". עוד הוסיף איילנד כי ניתן יהיה בהמשך לשכפל את המתווה לרפיח ולמקומות נוספים ברחבי הרצועה.

הזמן אוזל לנו! יש רק עוד 4 ימים להציל את נוער הטיקטוק. קבלו על עצמכם קבלה מנצחת לאלול בלחיצת כפתור פשוטה. לחצו כאן לתרומה >>>

 

תגיות:חרבות ברזלרצועת עזהחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה