חדשות בארץ

מסמך שנמצא ברצועה: חמאס והג'יהאד תיאמו גרסאות בנוגע לשיגורים כושלים

המסמך הסודי של חמאס חושף את תוכן הפגישה בין מנהיגי חמאס והג'יהאד האסלאמי, בסוגיית הטילים הכושלים. מפקד המחלקה הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, התקשר לבכיר חמאס: "אם אלף נהרגו מאש ידידותית, זה מחיר המלחמה"

חאן יונס (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)חאן יונס (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

דובר צה"ל בערבית, אל"מ אביחי אדרעי, חשף היום (רביעי) מסמך סודי של חמאס, שנמצא ברצועה, החושף את תוכן הפגישה בין מנהיגי חמאס והג'יהאד האסלאמי, ועוסק בסוגיית הטילים הכושלים.  בין היתר כתוב בו כי מפקד במחלקה הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, אכרם אל-עג'ורי, כתב לאיש חמאס: "אם אלף נהרגו מאש ידידותית, זה מחיר המלחמה".

על פי צה"ל, מדובר בפרוטוקול מאוגוסט 2022, שנכתב לאחר מבצע "שחר אמיתי", שבו הפגיש בכיר חמאס בשם אחמד, ומפקד המחלקה הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, בשם אכרם אל-עג'ורי.

במהלך הפגישה פרצה מחלוקת סביב פגזי הרקטות הכושלים ששיגר הג'יהאד האסלאמי ופצעו אזרחים בעזה. המסמך חושף את המתיחות הרבה השוררות בין חמאס לג'יהאד האיסלאמי, לרבות טענות של אל-עג'ורי כי חמאס הביך את הג'יהאד האסלאמי בתמורה למצרים, והאשים את הג'יהאד האיסלאמי בשיגור כושל של רקטות מבלי שיהיו לה ראיות לכך. כמו כן נטען כי חמאס התגרה בג'יהאד האסלאמי לאחר חיסולו של טייסר אל-ג'עברי.

על פי צה"ל, המסמך מאשש את "חזון" חמאס והג'יהאד כלפי תושבי עזה ואת השימוש בהם ככלי ניצול, שכן שתי התנועות מבינות את סכנת הטילים הללו לחייהם של התושבים ורואות בהם "מס מלחמה". הדבר ניכר גם במהלך המלחמה המתמשכת, כאשר חמאס והג'יהאד האיסלאמי ממשיכים לירות רקטות מאזורים מאוכלסים באזרחים ואף מאזורים הומניטריים, מה שחושף את תושבי רצועת עזה לסכנה.

הזמן אוזל לנו! יש רק עוד 4 ימים להציל את נוער הטיקטוק. קבלו על עצמכם קבלה מנצחת לאלול בלחיצת כפתור פשוטה. לחצו כאן לתרומה >>>

 

תגיות:ירי רקטותמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה