חדשות בארץ

מקומם: מועצת הביטחון תדון במצב החטופים, בתנאי ש"בצלם" יתדרכו על הפלסטינים ביו"ש

לאחר שאושרה פניית ישראל למועצת הביטחון באו"ם לדון במצב החטופים בעזה, הודיעה מזכירות המועצה כי הדיון ייערך בתנאי שארגון השמאל ימסור דו"ח על מצבם של הפלסטינים

מועצת הביטחון של האו"ם, ארכיון (צילום: שאטרסטוק)מועצת הביטחון של האו"ם, ארכיון (צילום: שאטרסטוק)
אא

מועצת הביטחון של האו"ם הודיעה היום (רביעי) כי היא מתנה קיום דיון על מצב החטופים הישראליים בעזה, בתנאי שארגון "בצלם" יציג בפניה דו"ח על מצב הפלסטינים ביו"ש, בדגש על ילדים.

כזכור, בתחילת השבוע פנו ארה"ב, בריטניה וישראל, ודרשו לקיים, לראשונה מאז תחילת מלחמת "חרבות ברזל", דיון מיוחד על מצב החטופים בעזה. שלושת המדינות דורשות הצהרה מהמועצה המגנה את חמאס וקוראת לשחרור החטופים לאלתר. הצהרה שכזו, חשוב להדגיש, אינה מחייבת את ארגון הטרור, אבל אם המועצה מקבלת החלטה מהסוג הזה, הנושא מועבר לדיון בעצרת הכללית.

ישראל ביקשה שחברי המועצה יאזינו במהלך הדיון לדבריה של ד"ר אפרת ברון הר-לב, מבית החולים שניידר, שתתדרך על מצבם של הילדים שנחטפו. בדיון, שעתיד להתקיים הלילה, תשתתף סגנית מזכ"ל האו"ם, רוזמרי דה קרלו.

היום בישרה נשיאות המועצה, באמצעות המזכירות, כי ישנו תנאי לתדרוך של הרופאה הישראלית: תדרוך מקביל על מצב הפלסטינים. נשיאות המועצה ציינה כי "לצורך איזון", מנכ"לית ארגון השמאל הקיצוני "בצלם", יולי נובק, תתדרך בזום, על מצבם של הפלסטינים.

מהמשלחת הישראלית לאו"ם לא נמסרה תגובה להחלטה המקוממת. שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, יקריא בנאומו עדויות על ההתעללות שעברו החטופים בשבי, ידגיש כי חטיפת אזרחים היא הפרה של המשפט ההומניטרי הבינלאומי והפרה של החלטה 2474 של מועצת הביטחון. כמו כן ידגיש את העובדה שחמאס מנע מהחטופים כל גישה לצלב האדום.

הזמן אוזל לנו! יש רק עוד 4 ימים להציל את נוער הטיקטוק. קבלו על עצמכם קבלה מנצחת לאלול בלחיצת כפתור פשוטה. לחצו כאן לתרומה >>>

 

תגיות:מועצת הביטחון של האו"םחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה