חם ברשת

מנחם הורוביץ: "אמרתי לאשתי שאין סיכוי שנחזור לקריית שמונה"

העיתונאי אמר כי המצב הביטחוני אינו מאפשר חזרה לאזור בעתיד הנראה לעין: "זו רק פרשנות, הלוואי שאני טועה"

מנחם הורביץ (צילום: משה שי / פלאש 90)מנחם הורביץ (צילום: משה שי / פלאש 90)
אא

העיתונאי מנחם הורוביץ ידוע כמי שמתגורר בקריית שמונה, אולם ספק רב אם יחזור לאזור בקרוב. הורוביץ טוען כי בשל המצב שנוצר, הוא לא רואה את עצמו חוזר, והבהיר לאשתו כי הסיכוי שיחזור לאזור בשנים הקרובות נמוך. הוא ציין לעוקביו בחשבון ה-X כי הוא שמע את דברי ראש הממשלה בנוגע לציר פילדלפי, והוא סבור כי האזור לא יהיה בטוח בטווח הנראה לעין. "אמרתי לתחיה שאין סיכוי שנחזור לקריית שמונה בחודשים, אולי אפילו בשנים הקרובות. זו רק פרשנות... והלוואי שאני טועה", סיפר לעוקביו.

בשלב זה, ישראל אינה מעוניינת לסגת מציר פילדלפי, שנחשב לאזור קריטי מבחינה ביטחונית. שליטה ישראלית בציר, לדברי ראש הממשלה, היא קריטית לביטחון הלאומי לשנים הבאות. נתניהו אף הבהיר כי אם צה"ל יצא מהציר, יהיה קשה לחזור לשם בשל לחצים מדיניים.

לדברי הורוביץ, שכבר הביע בעבר את דאגתו בנוגע למצב הביטחוני באזור, המצב לא עומד להשתפר בקרוב.

הורוביץ הצפין לאחרונה לביתו בקריית שמונה, באופן חד פעמי, יחד עם העיתונאי אילן לוקאץ', שערך עליו כתבה בחדשות 12. במהלך הצילומים נחשפה דלת סתרים בביתו, שבתוכה נמצאו ספרי תורה. מתברר כי הורוביץ אירח מניינים של תפילות בביתו.

"ברגע שאוציא את שני ספרי התורה האלה מקריית שמונה, מהבית שלי, נסתלקה הנשמה מהבית. אני לא מסוגל", הוא אמר. "הם פה, וזה אומר שאני חוזר, חד משמעית. אני פה, אין אף אחד חוץ מתחיה אשתי, הילדים גם עזבו. קשה להבין את הקשר הזה לעיר".

הורוביץ הוסיף: "ישראל קיבלה החלטה לפנות עשרות אלפים, ובדיעבד - זאת הייתה טעות. בשלושת הימים הראשונים תושבי הצפון הרגישו שכוח רדואן עומד לעשות מה שנעשה בדרום. היינו אצלי בבית בשמחת תורה בשישי בערב, 50 אנשים. הסתכלנו לשמיים כדי לראות מה קורה, לראות אם לא נוחתים אנשי חיזבאללה עלינו".

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:מנחם הורוביץקריית שמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה