חדשות בארץ

דיווח בארה"ב: המשא ומתן תקוע, חמאס העלה דרישות חדשות

ארה"ב הודיעה כי ההצעה שהוכנה בימים האחרונים טרם הוגשה לצדדים, ותוגש השבוע. ראש ה-CIA, ביל ברנס: "90 אחוז מהפרטים מוסכמים על הצדדים". חמאס מגביר את הלחץ הפסיכולוגי על משפחות החטופים

מיצג למען שחרור החטופים (צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90)מיצג למען שחרור החטופים (צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90)
אא

ארה"ב הודיעה היום (מוצאי שבת) כי טרם הוגשה לישראל ולחמאס ההצעה החדשה שנוסחה כדי להביא לסיום המלחמה ושחרור החטופים. על פי דיווח בתקשורת האמריקנית ישראל הודיעה כי את ההצעה יש להגיש קודם לחמאס, מתוך ההערכה כי היא תדחה אותה. הגישה הישראלית היא כי אם חמאס יסכים לה, ישראל תנהל משא ומתן על הנקודות שבמחלוקת.

על פי הדיווח האמריקני, גורמים בממשל ביידן ציינו כי חמאס העביר מסר למתווכות עם דרישות חדשות, העיקרית שבהן: רשימה רחבה יותר של אסירים פלסטיניים שהוא תובע את שחרורם והוא גם זה שיקבע מי יהיה ברשימה. נקודה זו, והוויכוח על ציר פילדלפי, הן שגורמות, לטענת האמריקנים, ל"תקיעה" במשא ומתן.

הערב שיחרר ארגון הטרור תמונה של אחת מחיילות צה"ל החטופות בעזה. החמאס ציין כי נהרגה בתקיפה של צה"ל. בישראל בודקים את המידע.

 ראש ה-CIA האמריקני, וויליאם ברנס, קרא היום לישראל ולחמאס לבצע פשרות ולקחת "החלטות קשות". הוא עדכן כי ההצעה אכן תוגש, ככל הנראה בימים הקרובים. בכנס של העיתון הבריטי "פייננשל טיימס" בלונדון ציין ברנס כי "אני לא יכול לומר כמה אנחנו קרובים כרגע. 90% מהנוסח כבר אושר על-ידי ישראל וחמאס. ה-10% האחרונים הם האחרונים מסיבה ברורה - זה החלק הכי קשה".

ברנס הבהיר כי "אנחנו נמשיך לעבוד קשה ככל שנוכל, יחד עם המתווכות, כי אין אלטרנטיבה טובה יותר. מה שעומד על הפרק זה החטופים שעדיין בחיים במנהרות וחיי האזרחים בעזה".

עיתון "בילד" הגרמני חשף מסמך של חמאס, ובו פירוט נרחב של האסטרטגיה המנחה את ארגון הטרור בניהול המשא ומתן מול ישראל.

על פי הדיווח, המסמך נוסח באביב 2024, ונמצא בעזה על גבי מחשב, אשר נתפס על ידי כוחות צה"ל. המסמך מגלה כי ראשי החמאס ארגון החליטו על נקיטת קו של לחץ פסיכולוגי על הקהילה הבינלאומית עם דגש על משפחות החטופים הישראליים.

לדוגמה, מצוין במסמך כי יש "להתיש" את המנגנון הפוליטי והצבאי של ישראל, ולשחוק את ישראל באמצעות לחץ בינלאומי". כמו כן, יש להציג את ישראל כמי שמנסה להכשיל את המשא ומתן, ולגרום להגברת המתח בין וושינגטון לירושלים.

על פי תוכן המסמך, אין ולא היה בכוונת חמאס לחתור לסיום המלחמה. במסמך נכתב כי "יש להמשיך להפעיל לחץ פסיכולוגי על המשפחות של האסירים הישראלים, גם עכשיו וגם במהלך השלב הראשון, כדי שהלחץ הציבורי על ממשלת האויב יגבר".

הזמן נגמר! נותרה יממה בלבד להציל את דור הטיקטוק. קבלו על עצמכם קבלה מנצחת לאלול בלחיצת כפתור פשוטה. לחצו כאן לתרומה >>>

 

תגיות:חמאסחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה