הום סטיילינג

חוזרים אחורה: 5 טיפים לעיצוב הבית בסגנון וינטאג' מלא קסם

יש לכם חיבה לבתים שמעוצבים "כמו פעם"? נזכרים בבית של סבתא ומתמלאים געגועים? יתכן שסגנון וינטאג' הוא בדיוק מה שאתם מחפשים. מרהיטי יד שנייה ועד שילוב של אקססוריז כמו פוסטרים וידיות זהב – סגנון וינטאג' מחזיר אתכם לעיצובי העבר, עם הרבה סטייל וקסם. היה היה

אא

 

סגנון הווינטג' משלב פריטים מהעבר, ומתמקד ברהיטים ובאביזרים ישנים, בעיקר משנות ה-20 עד שנות ה-70 של המאה ה-20. הוא מעניק לכל חלל תחושה ייחודית ומלאת אופי. בעזרת שימוש בפריטים מקוריים או משוחזרים, ניתן ליצור חלל שמספר סיפור, מחבר אותנו לעבר ומביא אותו לחיים בעיצוב המודרני של היום.

מה המאפיינים המרכזיים של סגנון העיצוב הווינטג'?

  1. רהיטים מתקופות העבר

רהיטים בסגנון וינטג' מאופיינים בקווים מעוגלים, עיצובים ייחודיים וחומרים איכותיים כמו עץ מלא, עור ובדים קלאסיים. בין הרהיטים הבולטים ניתן למצוא שידות עץ עם ידיות ברונזה מעוטרות, ספות מרופדות בבדים פרחוניים או גיאומטריים וכורסאות עור קלאסיות. פריטים אלו מביאים איתם את ההיסטוריה והייחוד של כל תקופה, ויוצרים אווירה חמימה וביתית.

  1. אביזרים דקורטיביים מעוטרים

אביזרים הם חלק בלתי נפרד מעיצוב וינטג'. אלו כוללים מנורות שולחן בעיצוב ארט דקו משנות ה-20, מראות עם מסגרות מוזהבות, שעוני קיר גדולים, פוסטרים או תמונות ישנות. האביזרים הדקורטיביים לא רק מוסיפים צבע ועניין לחלל, אלא גם מספקים הצצה אל התרבות והאסתטיקה של התקופות השונות.

  1. שימוש בטקסטיל קלאסי

בדים וטקסטיל הם חלק חשוב בסגנון הווינטג'. וילונות כבדים עם דוגמאות פרחוניות, כריות עם רקמות יד עדינות ושמיכות צמר סרוגות הם חלק בלתי נפרד מהאווירה הנוסטלגית. הבדים משדרים חמימות ונוחות, ומוסיפים תחושת רכות לכל חדר.

  1. צבעים פסטליים וחמים

פלטת הצבעים בסגנון וינטג' כוללת גווני פסטל רכים כמו ורוד בהיר, תכלת, צהוב חיוור וגווני קרם. צבעים אלו מתמזגים היטב עם צבעי עץ כהים ועם מתכות מוזהבות או נחושת, ויוצרים מראה הרמוני ועדין.

  1. שילוב של פריטים משוחזרים

בין אם מדובר ברהיטים או באביזרים, אחד המאפיינים הבולטים של סגנון וינטג' הוא השימוש בפריטים משוחזרים. ניתן למצוא רהיטים ששופצו ושוחזרו בטכניקות מסורתיות, פריטים כמו ארונות מטבח ישנים שהפכו למזנונים מעוצבים, ואפילו מכשירים אלקטרוניים ישנים שהותאמו לשימוש מודרני.

רוצים דוגמאות? בבקשה:

  1. סלון וינטג' עם ספה קלאסית ומנורת עמידה

בסלון בסגנון וינטג' ניתן למקם ספה קלאסית מרופדת בבד קטיפה בגוון חום, לצד שולחן קפה עץ מלא עם פלטת זכוכית. מנורת עמידה עם בסיס ברונזה מעוטר ואהיל בד בגוון קרם תאיר את החלל ותשלים את המראה הנוסטלגי.

  1. פינת אוכל עם שולחן עץ משוחזר וכיסאות רטרו

פינת אוכל בסגנון וינטג' יכולה לכלול שולחן עץ גדול ומשוחזר, עם פגמים קלים המוסיפים למראה האותנטי. הכיסאות יכולים להיות בסגנון שנות ה-50, עם ריפוד בגוון פסטל ובסיס מתכת. נברשת קלאסית עם נרות מזויפים תוסיף תאורה רכה ואווירה נעימה.

  1. חדר שינה עם מיטת ברזל

בחדר שינה בסגנון וינטג', מיטת ברזל עם קווים מעוגלים וצבע שמנת היא פריט מרכזי. לצד המיטה ניתן למקם שידות עץ קטנות עם ידיות מוזהבות, ומנורות שולחן בסגנון ארט דקו. וילונות פרחוניים ושטיח צמר סרוג ישלימו את האווירה.

  1. מטבח עם ארונות בסגנון שנות ה-60 וכלי בית מקוריים

מטבח וינטג' יכול לכלול ארונות עץ משוחזרים בגוון מנטה, לצד מכשירים מקוריים כמו קומקום מתכת ומיקסר בצבעים רטרו. כלי בית מקוריים כמו קערות חרסינה מצוירות, קומקום נחושת, ומדפים פתוחים עם פריטים דקורטיביים יוסיפו לתחושת האותנטיות.

ואיך עושים את זה בפועל?

  • חיפוש בשווקים וחנויות יד שנייה

חלק מהקסם של סגנון וינטג' הוא מציאת פריטים ייחודיים בשווקים, חנויות יד שנייה או מכירות פומביות. פריטים אלו נושאים איתם סיפורים וזיכרונות, והם מוסיפים עומק ועניין לחלל.

  • שילוב בין ישן לחדש

לא רוצים לעצב את כל הבית בסגנון וינטג'? ניתן לשלב פריטים בודדים כמו רהיט מעניין, או אוסף של אביזרים יחד עם עיצוב מודרני יותר. השילוב בין ישן לחדש יוצר מראה עשיר וייחודי.

  • חידוש פריטים ישנים

אם יש לכם פריטים ישנים עם ערך סנטימנטלי, שקלו לחדש אותם במקום להחליפם. צביעת רהיט ישן, החלפת ריפוד או תיקון מכשיר עתיק יכולים להחזיר להם את הזוהר ולהשתלב בצורה נפלאה בעיצוב הווינטג'.

סגנון הווינטג' הוא דרך נהדרת להביא את הקסם והנוסטלגיה של העבר אל תוך הבית המודרני. באמצעות שילוב של רהיטים ואביזרים מתקופות שונות, ניתן ליצור חללים שמספרים סיפור ייחודי, משדרים חמימות ונוחות, ומחזירים לחיים את האסתטיקה של תקופות העבר. בין אם תבחרו בעיצוב מלא או בפריטים בודדים, סגנון הווינטג' מציע מגוון אפשרויות לעיצוב מרגש ואותנטי, שמשדרג כל חלל ומכניס לתוכו ניחוח של פעם.

מה דעתכם על סגנון וינטג'? הייתם משלבים אותו בעיצוב הבית? כתבו לנו בתגובות.

הזמן נגמר! נותרה יממה בלבד להציל את דור הטיקטוק. קבלו על עצמכם קבלה מנצחת לאלול בלחיצת כפתור פשוטה. לחצו כאן לתרומה >>>

 

תגיות:עיצוב הביתחידוש רהיטיםהום דקור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה