חדשות בארץ

המדינה מממנת, אבל במזרח ירושלים מלמדים לפי תוכנית הלימוד הפלסטינית

ועדת החינוך של הכנסת קיימה דיון מיוחד בו נחשפו נתונים מדאיגים: המורים במזרח ירושלים הוסמכו ברשות, חלקם במוסדות אנטי ישראליים. מה עושה המדינה? מממנת את הלימודים במיליארד שקלים

בית ספר במזרח ירושלים, אילוסטרציה (צילום: Jamal Awad/Flash90)בית ספר במזרח ירושלים, אילוסטרציה (צילום: Jamal Awad/Flash90)
אא

 

מדינת ישראל החליטה להשקיע כמיליארד שקלים בבתי הספר במזרח ירושלים, בתוכנית חומש לחינוך ולימוד, ולמרות הנחיה ללמד לפי תוכנית הלימוד הישראלית, בתי הספר לא עושים זאת.

בדיון שנערך בוועדת המשנה לתוכניות הלימודים במזרח ירושלים והפיקוח עליהן, נחשף כי בתי הספר לא עמדו ביעדים שנקבעו, ובכל זאת קיבלו את התקציב לשנה הראשונה, כמאה אלף שקלים לתלמיד. בין הנתונים שנחשפו בוועדה: 6,000 מורים הוכשרו ברשות הפלסטינית, ומתוך כ-120 אלף תלמידים ב-85 בתי ספר במזרח ירושלים, למעלה מ-90 אלף תלמידים לומדים בתוכנית הפלסטינית, כלומר בין 80 ל-90 אחוז.

עוד עולה מהנתונים כי רק 2000 תלמידים עברו בשנתיים האחרונות מהתוכנית הפלסטינית לתוכנית הישראלית.

בדיון בוועדה נכחו יו"ר הוועדה חה"כ אביחי בוארון, חה"כ קינלי טור פז, חה"כ מיכל וולדיגר, נציגי משרד החינוך, משרד ירושלים ומורשת, המשרד לביטחון לאומי, משטרת ישראל, הייעוץ המשפטי של הכנסת, מרכז המידע של הכנסת, ועוד. בוארון הציג את מכלול הבעיות הקיימות במערכת החינוך במזרח ירושלים, הן בנוגע לתוכניות הלימוד, והן בנוגע להכשרת המורים שמלמדים שם.

לדבריו "הוועדה הזו הוקמה כדי לטפל בבעיה שהיא לא פחות מאשר חבית נפץ שמונחת במרכז חייה של מדינת ישראל. חלק מחומר הבעירה של אותה חבית כבר התפוצץ והסב נזקים כבדים, ואנחנו כאן כדי לעצור את המשך ההתפוצצות שלה".

בנוגע למורים, התברר כי אותם 6,000, מתוך 6,700 שמועסקים במזרח ירושלים, למדו באוניברסיטאות פלסטיניות, בשכם, ג'נין, חברון ועוד. חלק מאותם מוסדות נחשבים לאנטי ישראליים ופעלו בהם תאים של סטודנטים תומכי חמאס וג'יהאד. 40

מנהל אגף אכיפה במשרד החינוך, יצחק יכין, חשף נתון שהדהים את כל הנוכחים: "סטודנט שלא מתקבל ללימודים בישראל הולך ללמוד בשכם או ג'נין ושם הרמה נמוכה יותר ובמדינת ישראל חייבים להכיר בתעודות שהם מגיעים איתם. באגף האכיפה גילינו 40 תארים מזויפים ברשות הפלסטינית. גם שם קשה להם ללמוד ואז מזייפים. הגשנו תלונה במשטרה ובפרקליטות החליטו לא להגיש כתבי אישום. רובם לא מועסק במערכת, אבל חלקם כן נמצאים במערכת החינוך".

היועץ לענייני ערבים במשטרת מחוז ירושלים, סנ"צ אייל העברי: "מרבית הציבור הנורמטיבי במזרח י-ם כן רוצה להשתתף בתוכנית הישראלית. יש ועדי הורים שמתנגדים לתוכנית כי רואים בזה השתתפות בממסד הישראלי. מי שמתנגד לכך לא ייכנס גם אם תשלול ממנו תקציב".

חברי הכנסת שנכחו בדיון קיבלו נתונים מאנשי מרכז המחקר והמידע של הכנסת, שהצביעו על כך שאחד מכל 22 תלמידים במדינת ישראל לומד במזרח ירושלים, ואחד מכל חמישה תלמידים ערבים לומד במזרח ירושלים.

למעשה, נוצר מצב שבמסגרתו תלמידים ישראלים מקבלים חינוך שיסודו ברשות הפלסטינית. מרבית חברי הכנסת ציינו כי מדובר במצב "אבסורדי שחייבים לגדוע".

יו"ר הוועדה הודיע כי אם המצב לא ישתנה לטובה באופן משמעותי בחודשים הקרובים, יפנה לראש הממשלה בנימין נתניהו וימליץ על ביטול החלטת הממשלה בנושא, הנוגעת לתקצוב.

הזמן נגמר! נותרה יממה בלבד להציל את דור הטיקטוק. קבלו על עצמכם קבלה מנצחת לאלול בלחיצת כפתור פשוטה. לחצו כאן לתרומה >>>

 

תגיות:הרשות הפלסטיניתמשרד החינוך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה