חדשות בארץ

הפלסטינים דורשים מהאו"ם: להורות לישראל לסגת מיו"ש

המשלחת הפלסטינית לאו"ם הונחתה על ידי יו"ר הרשות, אבו מאזן, לדרוש קיום דיון בעצרת הכללית. הפלסטינים דורשים בין היתר לקבל שטחים. בישראל נערכים לדיון שייערך בעוד מספר שבועות

אבו מאזן (צילום: פלאש 90)אבו מאזן (צילום: פלאש 90)
אא

משלחת הרשות הפלסטינית לאו"ם הגישה היום (ראשון) בקשה לעצרת הכללית להתכנס ולדון בבקשת הרשות הפלסטינית לדרוש מישראל לסגת משטחיה בתוך חצי שנה. כך דווח בחדשות 12.

הנציגות הפלסטינית העבירה את ההצעה למדינות החברות באו"ם, ומחכה להחלטה מזכירות האו"ם על המועד בו ייערך הדיון. הפלסטינים מבקשים שהאו"ם יורה לישראל לסגת מכל שטחי יו"ש, וכן שהמדינות יפסיקו לספק נשק לישראל, ימנעו ממסחר עם ישראל שקשור באופן מסוים ליו"ש, וכן יטילו סנקציות של בכירים האחראים לשימור הנוכחות הישראלית ביו"ש, כולל איסור כניסה למדינות והקפאת נכסים.

בבקשה שהוגשה מבססת הרשות את דרישתה על חוות הדעת של בית הדין הבין-לאומי לצדק, שניתנה באחרונה, בנוגע להרחבת ההתיישבות היהודית ביו"ש והקביעה כי ישראל מוגדרת כ"כובשת".

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, הגיב להצעה הפלסטינית וקרא לדחות את ההחלטה על הסף. לדבריו, "במקום זאת על האו"ם לקבל החלטה המגנה את חמאס וקוראת לו לשחרר את כל החטופים לאלתר. שיהיה ברור - דבר לא יעצור את מדינת ישראל ולא ירתיע אותה במשימתה להשבת כל החטופים ולהכרעת חמאס".

דנון הוסיף: "אם ההחלטה הזאת תעבור בעצרת הכללית, דווקא ביום השנה לטבח 7 באוקטובר, הטבח האכזרי ביותר נגד יהודים מאז השואה, יהיה זה פרס לטרור ומסר לעולם שטבח ברברי של ילדים וחטיפת אזרחים חפים מפשע הוא מהלך משתלם".

הזמן נגמר! נותרה יממה בלבד להציל את דור הטיקטוק. קבלו על עצמכם קבלה מנצחת לאלול בלחיצת כפתור פשוטה. לחצו כאן לתרומה >>>

 

תגיות:הרשות הפלסטיניתהאומות המאוחדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה