חם ברשת

פייק ניוז: הקונספירציות המופרכות סביב סיכת החטופים

בשבועות האחרונים נפוצה שמועה לפיה הרעיון של סיכת החטופים נלקח בכלל מהנאצים, אלא שמחקר שבחן זאת לעומק גילה כי מדובר בשמועות בלבד

אא

בשבועות האחרונים הוצפו הרשתות החברתיות בטענות קונספירטיביות סביב סמל הסרט הצהוב, המשמש להזדהות עם מאבק להחזרת החטופים משבי חמאס. הסרט הצהוב, שהפך לנפוץ בציבור הישראלי, זוכה לקונספירציות המנסות לקשור אותו לסמלים נאציים ואף לארגונים קונספירטיביים (כמו האילומינטי).

בין הטענות שהופצו בסרטון ברשת נטען כי הסמל משקף את "הטלאי הצהוב" ששימש את הנאצים, וכי הוא מהווה סמל של דיכוי וכיבוש. בנוסף לכך, נטען כי סמל החטופים מהדהד סמלים נאציים מתקופת מלחמת העולם השנייה, כולל סמל דומה לעיצוב הסרט הנוכחי.

מחקר המתמקד בחשיפת תעמולות ברשתות החברתיות הצביע על קשרים לקבוצות של מתנגדי חיסונים, הידועות בשימוש בתיאוריות קונספירציה להפצת דעותיהם. מהמחקר עולה כי מאחורי הפצת הסרטון עומדות יוצרות תוכן המוכרות בקידום תיאוריות שנויות במחלוקת.

הקונספירציות לא נעצרות כאן. בסרטון נוסף שהופץ, נטען כי הסמל קשור גם לתיאוריות על פעילותם של האילומינטי, ואפילו לאירועים היסטוריים כמו אסון התאומים ומלחמות העולם. הטענות הללו עוררו סערה ברשתות החברתיות, והפכו את סיכת החטופים לנושא החם ברשת.

מחקר שסקר את הנושא הפריך את השמועות: הוא הבהיר כי לסמל הסרט הצהוב אין קשר למשטר הנאצי או לארגונים קונספירטיביים. לדברי עורכי המחקר, הסרט הצהוב הוא סמל בינלאומי להזדהות עם שבויים, אשר זכה לפופולריות גם במהלך משבר בני הערובה באיראן בשנת 1979.

אחיה שץ, מנכ"ל פייק ריפורטר, שערך את המחקר, הדגיש את הצורך בהגברת המודעות לתוכן קיצוני ומטעה המופץ ברשתות החברתיות. "אנשים זקוקים לכלים טובים יותר לזיהוי דיסאינפורמציה. עלינו לבחון את תפקידן של הרשתות החברתיות בהפצת תוכן מזיק ולהגביל אותו באופן פעיל", סיכם.

העסקה המשתלמת בעולם: חותמים על שותפות מלאה עם הרב זמיר כהן וארגון הידברות. מיליוני זכויות בקליק אחד. 

לחתימה לחצו כאן

תגיות:נאציםחטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה