חדשות בארץ

התגובה הישראלית לפניית הפלסטינים לאו"ם: סנקציות על הרשות

המשלחת הפלסטינית פנתה אתמול לאו"ם ודרשה מהעצרת הכללית להתכנס ולהורות לישראל לסגת בתוך חצי שנה מיו"ש. הקבינט החל לדון בשורה של צעדים שיינקטו נגד אבו מאזן והממשל ברשותו

(צילום: Hadas Parush/Flash90)(צילום: Hadas Parush/Flash90)
אא

שרים בממשלה הגיבו היום (שני) לפנייה של הרשות הפלסטינית אמש לאו"ם, ולדרישה לקיים דיון בעצרת הכללית על מנת להורות לישראל לסגת בתוך חצי שנה משטחי יו"ש.

שר החוץ ישראל כץ הודיע כי אם העצרת אכן תתכנס ותפעל לקבל את הבקשה הפלסטינית על ישראל "לפרק את הרשות הפלסטינית". על פי כץ, "ננקוט בצעדים קשים, עד כדי הפסקת כל שיתוף פעולה. אם הפלסטינים ישברו את הכלים בעצרת הכללית, אנחנו נשבור את הרשות ונפרק אותה".

כזכור, המשלחת הפלסטינית לאו"ם הגישה טיוטת החלטה שתובא להצבעה בעצרת הכללית בשבוע הבא, ובה קריאה ליישם את פסיקת בית הדין הבינלאומי בהאג. שופטי בית הדין קבעו לפני כחודש כי נוכחות ישראל בשטחי יו"ש אינה חוקית.

על כן, הפלסטינים דורשים "סיום הנוכחות הישראלית בשטחים הפלסטיניים; נסיגה של צה"ל מהשטחים, הפסקת ההתיישבות היהודית והחזרת הפלסטינים לאדמתם; קריאה למדינות שלא להכיר חוקית בנוכחות ישראל בשטחים הפלסטיניים, אכיפת סנקציות על בכירים ישראלים, הפסקה של העברת נשק לישראל אם יש חשד כי ייעשה בו שימוש בשטחים הפלסטיניים, והימנעות מהקמת נציגויות דיפלומטיות בירושלים".

שר החוץ הורה לקדם צעדי היערכות לקראת העצרת הכללית, בהם שורת פעולות מול ארה"ב ומול ידידות ישראל בשאר העולם כדי להתנגד להחלטה.

אמש החל דיון ראשוני בסוגייה בקבינט. משרד הביטחון התבקש להעביר שורה של המלצות לצעדי סנקציות על הרשות הפלסטינית. שר האוצר, בצלאל סמוטריץ׳ הבהיר כי הרשות הפלסטינית פועלת מדינית נגד מדינת ישראל בזירה הבין-לאומית, ושוללת את זכות קיומה ועל כן יש לפעול נגדה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה למשרד הביטחון להכין את החומרים עוד השבוע.

תגיות:הרשות הפלסטיניתהאומות המאוחדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה