חדשות יהדות

מחריד: עיריית תל אביב אפשרה קיום אירוע מיסיונרי המעודד הטבלה לנצרות

עיריית תל אביב איפשרה קיום אירוע מיסיונרי לעידוד הטבלה לנצרות בגני התערוכה, מה שמעורר זעם ציבורי רב. זאת, בעוד העירייה מסרבת לאשר תפילות יהודיות במרחב הציבורי ביום הכיפורים, היא פתחה את שעריה לאירוע שמטרתו המרה דתית

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כת נוצרית מיסיונרית ערכה בסוף השבוע האחרון (ימים חמישי, שישי ושבת, 5-7.9.24) כינוס בגני התערוכה, מוסד עירוני של עיריית תל אביב, כהכנה לטקס הטבלה לנצרות.

למרות מאמציו הרבים של ארגון "אור לאחים", העירייה סירבה לבטל את הכינוס. לאחריו, למרבה האסון, הוטבלו כ-15 יהודים לנצרות.

טרם האירוע, שיגר הרב בנימין וולקן, מנהל המחלקה למאבק במיסיון ובכתות, מכתב חריף לראש עיריית תל אביב רון חולדאי ולהנהלת אקספו - מרכז הקונגרסים גני התערוכה, ודרש לבטל את האירוע.

במכתבו, הדגיש הרב וולקן את ההשלכות החמורות של כינוס כזה, והזכיר כי זוהי כת מיסיונרית שנודעת בהתבטאויות שליליות כלפי העם היהודי. לדבריו, בשנת 1931 החליט יוסף פרנקלין רוטרפורד, מי שהיה הנשיא העולמי של הכת במשך 26 שנה, כי עם ישראל כבר סיים את תפקידו בהיסטוריה של האנושות ועליו "לרדת מן הבמה". בספר "אויבים" כותב ג' רוטרפורד אודות היהודים: "אנשים אנוכיים ביותר, הנקראים 'יהודים' וכל מגמתם היא רק רווחיהם האישיים". בספרו הנ"ל כותב רוטרפורד שיהודים "מאמינים בדת השטן". במקום אחר הוא כותב: "תדעו אחת ולתמיד כי אנשים אלה הינם מפקיעי שערים, חסרי מצפון, אנוכיים הקוראים לעצמם יהודים, הם שולטים ברב הכסף והעסקים של העולם". הכת מואשמת במחקרים גם בשיתוף פעולה עם הנאצים, למרות טענתם כי הכת נרדפה ע"י הנאצים.

הרב וולקן הזכיר למי שמנסה לשכוח ולהשכיח, כי יהודים בכל הדורות, מסרו את נפשם ועלו על מוקדות האש, ושירת "עלינו לשבח" על שפתותיהם, העיקר לא להמיר את דתם. והנה כאן, בעיר העברית הראשונה, נעשית החרפה הזאת בריש גלי.

"אנו דורשים לבטל לאלתר זוועה זו, הפוגעת בעם ישראל ובדת היהודית, בתוככי תל אביב", כתב במכתבו.

עם זאת, למרות פנייתו של הרב וולקן, עיריית תל אביב והנהלת אקספו-גני התערוכה סירבו לבטל את האירוע והוא אכן התקיים, למרבה הכאב.

תגובת העירייה: "מדובר באירוע שאינו עירוני, אינו במימון עירוני ואינו בשיתוף פעולה עירוני. העירייה אינה מתערבת בתוכנו של האירוע, כל עוד אין בו תוכן המנוגד להוראות החוק".

הנהלת גני התערוכה הוסיפה בתגובתה כי אין באפשרותה לבטל את האירוע מהסיבות שהובאו במכתב, והסתמכה על פסיקות קודמות של בג"ץ בעניין זה, לפיהן ביטול אירועים דומים על רקע דתי עלול להוות אפליה אסורה.

קיום האירוע בעיר יהודית נחשב כפגיעה עמוקה ברגשות הציבור, והאירוע עצמו נתפס כמעשה חמור ומזעזע. הדבר כואב במיוחד לאור העובדה כי עיריית תל אביב עצמה סירבה לאפשר תפילה יהודית במרחב הציבורי ביום הכיפורים.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:נצרותתל אביב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה