חדשות בארץ

ח"כ טיבי בעתירה לבג"ץ: "זכותי לבקר אסירים ביטחוניים פלסטיניים"

שופטי בג"ץ ידונו מחר בעתירת ח"כ אחמד טיבי הדורש לאפשר לו לפגוש אסירים ביטחוניים. מעוניין לבקר את רב המרצחים מרואן ברגותי. המדינה מתנגדת

בית המשפט העליון (צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)בית המשפט העליון (צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)
אא

שופטי בג"ץ ידונו מחר (רביעי) בעתירת ח"כ אחמד טיבי (חד"ש-תע"ל), שהוגשה באמצעות מרכז עדאלה, הדורשת לאפשר לחברי כנסת להיפגש עם אסירים ביטחוניים. הדיון יתקיים לאחר שניתן צו על תנאי בעתירה והמדינה התבקשה להשיב לעתירה.

טיבי הגיש את העתירה בעקבות החלטת השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, לבטל את הנוהל שנקבע בכנסת הקודמת שהסדיר בקשות לביקור אצל מחבלים. על פי טיבי, זכותו לבקר בבתי הכלא הביטחוניים, לאור העובדה, לדבריו, שלא נאסר על חברי כנסת ממפלגת עוצמה יהודית לבקר אסירים יהודיים.

המדינה השיבה לעתריה וציינה כי היא מתנגדת, במיוחד לבקשת טיבי לבקר את רב המרצחים מרואן ברגותי. לטענת המדינה, ישנם שיקולי ביטחון שלא מאפשרים את הביקור בעת הזו.

כזכור, בג"ץ הוציא בלפני כשבועיים צו על תנאי הדורש מהמדינה לנמק מדוע ייאסר על נציגי הצלב האדום לבקר מחבלים שנתפסו ברצועת עזה וביו"ש. בצו נכתב כי על המדינה "ליתן טעם מדוע לא יימסרו לוועד הבינלאומי של הצלב האדום פרטים באשר לכלל האסירים והעצורים הפלסטינים מרצועת עזה ומהגדה המערבית המוחזקים במשמורת הצבא ושירות בתי הסוהר". בחודש הבא יקיים בג"ץ את הדיון בעניין.

לאורך השנים אנשי הצלב האדום הורשו לבקר בבתי הכלא, אך מאז השבעה באוקטובר הביקורים נעצרו בשל העובדה שהצלב האדום לא מורשה לבקר את החטופים ברצועת עזה.

ארגון "בצלמו" הגיש עתירה בשם עשרה בני משפחות חטופים ועשרות הורים שכולים נפגעי השבעה באוקטובר, בקשה להצטרפות כצד להליך. בבקשה נכתב בין היתר כי אי ביקורי הצלב האדום מלחיץ את המחבלים ויכול לזרז את עסקת החטופים.

 

העסקה המשתלמת בעולם: חותמים על שותפות מלאה בעלת תוקף הלכתי בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן שליט"א. מיליוני זכויות בקליק אחד. לחתימה לחצו כאן
תגיות:בג"ץאחמד טיביאסירים ביטחוניים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה