טורים נשיים

השנה אנחנו מתבוננים אחרת על חודש אלול. נוצרה לנו בחירה

כשאת מגלה רחמים על הזולת, ומנצלת את החודש בגילוי הרחמים על עמך – את זוכה להתרומם ולרומם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אני זוכרת את אלול שעבר. כל מוצ"ש הפגנות, המון שנאת חינם, פילוג ומחלוקות.

"ותמלא הארץ חמאס".

אילו היינו יודעים בשנה שעברה שבאמת ישנה גזירה קשה מאוד על עם ישראל - היינו קורעים את השמיים ועובדים על השתיקה, הוויתור והסליחה. ועכשיו ניתנת לנו הזדמנות שנייה... שוב חודש אלול. אבל לצערי, שוב הפגנות, פילוג ומחלוקות. ומצד שני, המון התעוררות לקדוש ברוך הוא. השנה הזאת הקדוש ברוך הוא מגלה לנו את הבחירה: לאן אנחנו רוצים ללכת? לחזור על אותן טעיות כאומה, או לשנות תודעה?

שינוי תודעה מהרצון לקבל לעצמי לרצון להשפיע. מהרצון לרחם על עצמי לגילוי רחמים על הזולת על חיילנו על החטופים ומשפחותיהם על תושבי הגבול הצפון והדרום.

"את אחי אנוכי מבקש". יוסף סלח לאחיו שזרקו אותו לבור. הוא נמכר כעבד, וישב בשבי בלי תנאים, וחי בקליפות הטומאה החזקות ביותר בעולם, במצרים – וגילה רחמים על אחיו וסלח להם, ועזר להם ונתן להם.

"ונתן לך רחמים ורחמך" (דברים י"ג). במילה רחמים – בכיוון הנכון שלה, יש רחם, חם, חמים, מים – אות ראשונה ר' ואחרונה מ' = רם.

כשאת מגלה רחמים על הזולת, ומנצלת את החודש בגילוי הרחמים על עמך – את זוכה להתרומם ולרומם.

אבל אם נלך בכיוון ההפוך של המילה רחמים – מח, חר, מחר. אות ראשונה מ', אות אחרונה ר' – מר. נהיה מר בפה ובלב. אדם שרואה רק את עצמו, ומתעסק רק עם רצונותיו, ועובד רק עם יצרו – יהפוך את ה"רחמים" ל"מר".

יש לנו השנה בחירה! או להיות עם רם מתרומם, עולה מעל כל האיומים והגזירות, או... לדחות את הרצון הטוב למחר, להתקשות בגילוי רחמים, לפעול רק מהמוח ולא לראות את האחר. וזה מר.

בחוגי בית של הידברות אנחנו פועלים לחיבור, לקירוב לבבות. אני רואה מכל ערב ישועות גדולות, ובעיקר בשחרור החטופים. ב-55 הימים הראשונים של המלחמה, איך כולנו, עם כל הצבעים שלנו – חברה כללית, מסורתית, חרדית, דתית-לאומית, שמאל, ימין – כולנו צעקנו לשמים, התחברנו והפכנו לעיסה אחת של חלה, לבצק אחד, והקרבנו את עצמנו, "הרי זו חלה", וביקשנו רחמים – וראינו ישועות גדולות.

גם עכשיו אנחנו יכולות! יש לנו בחירה!

נלמד מאמו של יוסף הצדיק, מאמא שלנו – רחל – ונדבק בעבודתה, ככתוב במדרש איכה רבה: "ניחמתי בעצמי וסבלתי תאוותי וריחמתי על אחותי" – הקדוש ברוך ביטל את הגזירה בזכות רחל אמנו, שתקפה את יצרה ואת הטבע האנושי שלה, ונתנה לאחותה את הסימנים לבעלה המיועד, יעקב, כדי שלא תתבזה, ובכך הצילה אומה שלמה.

אולי גם את, שמגדירה את עצמך אישה פשוטה, יכולה לסלוח בביתך לבעלך, לחמותך, לילדיך, לאחותך, לשכנתך. ואת זאת שתצילי את עם ישראל! יש לך בחירה.

אל תדחי את זה יותר... קול דודי דופק, ועם ישראל צריך את הזכויות שלך! הזמיני עכשיו לביתך את הזכות,את הברכה,את הישועה של מצוות הפרשת חלה, כי יפה שעה אחת קודם. היכנסי לכאן, או חייגי לפרטים: 073-222-1-290.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:אלולהפרשת חלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה