חדשות בארץ

כ-80 שיגורים מאז הבוקר לגליל; גלנט: "מעבירים את מרכז הכובד צפונה"

חיזבאללה שיגר עשרות רקטות לגליל ומרחב מירון בתגובה לחיסול מפקד בכוח רדואן בעומק לבנון. צה"ל תקף מטה של חמאס בעזה. שר הביטחון ללוחמים בצפון: "מסיימים לאמן את כל הכוחות לקראת פעולה קרקעית, בכל ההיבטים שלה"

פגיעת רקטה במושב דובב, השבוע (צילום: David Cohen/Flash90)פגיעת רקטה במושב דובב, השבוע (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

כ-80 רקטות שוגרו היום (שלישי) מדרום לבנון אל יישובי המרכז הגליל, אצבע הגליל ומרחב מירון. לא דווח על נפגעים. המטח האחרון, סמוך לשעה 16:30 שגור אל אזור מירון ויישובי הסביבה וכלל כ-50 שיגורים. צה"ל תקף מטרות בדרום לבנון וביצע שלוש תקיפות ממוקדות, בנבטיה, מרג' עיון וראשף.

שר הביטחון יואב גלנט ביקר בתרגיל המדמה לחימה קרקעית בשטח לבנון ואמר ללוחמים בגבול הצפון: "מעבירים את מרכז הכובד צפונה לקראת השלמת המשימות בדרום. ראיתי הרבה לוחמים שחשבו שאנחנו רק מדברים, ואחרי שבוע פגשתי אותם בתוך השטח - אנחנו נדע מתי להפעיל אתכם. יש לנו כאן משימה שהיא משימה שלא בוצעה והמשימה הזאת זה לשנות את המצב הביטחוני ולהחזיר את התושבים אל הבתים שלהם".

גלנט הוסיף: "את ההנחיות האלה שאתם מחכים להן כאן היום, נתתי בדרום וראיתי את הכוחות פועלים. אחרי שלושה שבועות יצאו לדרך, ביצעו את המשימה שלהם. זה יגיע גם כאן ואתם צריכים להיות ערוכים ומוכנים לבצע את המשימה הזאת. אנחנו מסיימים לאמן את כל הסד"כ לקראת פעולה קרקעית בכל ההיבטים שלה - מהמסגרת הפלוגתית ועד המסגרת הפיקודית והדבר הזה הוא חץ דרוך, מוכן לפעולה, אנחנו נדע מתי להפעיל אותו".

התקשורת הלבנונית ציטטה אחר הצהריים בכיר בחיזבאללה, מוחמד פניש, שאמר כי "ההנהגה של חיזבאללה הודיעה יותר מפעם אחת, שהיא מנהלת מלחמה באמצעים צבאיים וביטחוניים וחיזבאללה לא פוגע באזרחים, כדי לא לתת לישראל תרוץ לפגוע באזרחים ובתשתיות. חיזבאללה מנהל מאבק ולוקח בחשבון את האינטרס הלאומי של לבנון ושל החברה הלבנונית. על כל הפרה מצד האויב תהיה תגובה, בהתאם להפרה, כדי שהיא תחזיר את האויב למצב שהוא יהיה מחויב לכללי העימות".

בדרום, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו באופן ממוקד ובהכוונה מודיעינית של אמ"ן, שב"כ ואוגדה 252, מחבלים שפעלו במתחמי פיקוד ושליטה של חמאס. המחבלים שהו במבנה ששימש בעבר כמסגד "אלפארוק", במרחב אל בוריג'.

תגיות:חיזבאללהיואב גלנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה