חדשות בארץ

התובע בהאג: "לזרז את הוצאת צווי המעצר נגד נתניהו וגלנט"

קארים חאן פנה לבית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג ודרש להקדים את הדיון להוצאת צווי המעצר. הטענה: "המשך הפשעים וחשש לסיכון החקירה". הודיע כי יחיא סינוואר ומוחמד דף עדיין ברשימה, וביקש למחוק את איסמעיל הנייה

בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג (צילום: שאטרסטוק)בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג (צילום: שאטרסטוק)
אא

התובע הראשי של בית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג, קארים חאן, הודיע היום (שלישי) להרכב הקדם-משפטי כי הוא מבקש להוציא באופן דחוף צווי מעצר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, ומנהיגי חמאס יחיא סינוואר ומוחמד דף. טענתו: "סיכון המשך החקירה, ולנוכח ההחמרה במצב בישראל והמשך הפשעים".

מלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר בתגובה: "ההשוואה שעושה התובע בהאג בין ראש הממשלה ושר הביטחון של ישראל, שנלחמת בטרור הרצחני של חמאס לפי דיני המלחמה, לבין פושע המלחמה סינוואר, שמוציא להורג חטופים ישראלים בדם קר, היא אנטישמיות לשמה וחרפה מוסרית מהמעלה הראשונה. לצערנו, ראינו מלכתחילה שהתהליכים בהאג מוטים פוליטית ואינם נשענים על-בסיס משפטי מקצועי כל שהוא".

כזכור, לפני כחודשיים וחצי התובע ביקש להוציא את צווי המעצר והשופטים נתנו 90 יום לישראל, חמאס ולמדינות שירצו להצטרף לבקשה, או להסתייג ממנה, להגיש תשובות.

היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה ופרקליט המדינה עמית איסמן הגיבו לבקשת התובע הכללי וכתבו לבית הדין כי: "מדינת ישראל יצאה בשבעה באוקטובר למלחמה שנכפתה עליה. מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית, הנאבקת בטרור ומגנה על ביטחונה תוך הקפדה על הכללים המשפטיים המחייבים ומתוך מחויבות עמוקה לחוק. כוחות הביטחון, וצה"ל בכללם, נלחמים מתוך מחויבות מלאה לכללי המשפט הבינלאומי. הייעוץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה של מדינת ישראל, בודקים באופן יסודי כל טענה רצינית להפרת דין על ידי מי מגורמי מדינת ישראל, ואוכפים את הדין. המערכת המשפטית במדינת ישראל ערוכה לבדוק כל טענה רצינית הן ביחס לעניין שבמדיניות והן ביחס למקרים פרטניים".

בנוסף כתבו בהודעה: "כפי שמדינת ישראל הבהירה במשך השנים, בית הדין נעדר כל סמכות לנהל חקירה בעניין. מכל מקום, הבקשה בבית הדין הפלילי הבינלאומי להוצאת צווי מעצר נגד ראש הממשלה ושר הביטחון נעדרת בסיס".

כ-30 ארגונים ומדינות החלו להגיש הסתייגות נגד בית הדין, והחל המחודש הבא השופטים ידרשו להתייחס לכל אחת ואחת מהן, הליך שעשוי לקחת חודשים. בראש רשימת המסתייגות ארה"ב וגרמניה. במסגרת בקשתו היום הודיע התובע הכללי כי הוא מבקש למחוק מהרשימה את מנהיג החמאס לשעבר איסמעיל הנייה, בשל "מותו". מנגד, הותיר בה את מוחמד דף, שלטענת התובע "אין הוכחה כי אינו בין החיים".

תגיות:בית הדין הבינלאומי בהאגבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה