חדשות בארץ

הפרקליטות: להחמיר בעונשם של מורשעים בעבירות טרור במהלך "שומר חומות"

פרקליטות המדינה ערערה לבית המשפט העליון, על קולת עונשם של נאשמים שהורשעו בביצוע עבירות טרור ממניע גזעני במהלך מבצע "שומר חומות". הנימוק: "העונש צריך להעביר מסר חד וברור כי דינם יהיה לענישה מחמירה ביותר"

 הפרות סדר, ארכיון (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90) הפרות סדר, ארכיון (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)
אא

פרקליטות המדינה ערערה היום (שלישי) לבית המשפט העליון, על קולת עונשם של נאשמים שהורשעו באחרונה בביצוע עבירות טרור ממניע גזעני, במהלך מבצע "שומר חומות", במאי 2021.

לעמדת הפרקליטות, מעשיהם של הנאשמים מהווים "עליית מדרגה" קשה וממשית באלימות, שבאה לידי ביטוי בכך שהנאשמים בחרו, בתקופה סוערת ביטחונית במהלך ההתפרעויות, לירות באקדחים, ממניע גזעני וכמעשה טרור. על כן, "העונש צריך להעביר מסר חד וברור כי דינם יהיה לענישה מחמירה ביותר".

בערעור הראשון נטען שהנאשמים מוחמד עותמאן ומוסתפא מסרי הורשעו בעבירות של מעשה טרור, חבלה בכוונה מחמירה, עבירות נשק, התפרעות ועוד. הראשון הורשע בנוסף גם במעשי טרור של הצתה. בית המשפט המחוזי בחיפה גזר עליהם עונשים של 11 ו-12 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי.

בהתאם לכתב האישום, הנאשמים ירו במספר הזדמנויות בערב אחד על שוטרים במהלך התפרעות בעכו באירועי "שומר חומות". כמו כן, הצית עותמאן בתי עסק של יהודים ואכסנית "אנ"א" בה שהו עשרות אורחים.

בתיק הערעור השני, הנאשם חאמד גילאווי הורשע בבית המשפט המחוזי בבאר שבע בביצוע עבירות רבות של מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, פעולה בנשק למטרות טרור, מעשה טרור של יידוי אבן לעבר כלי תחבורה בנסיעה, חבלה במזיד לרכב ממניע גזעני ועוד. הוא נידון לעונש של 10 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי.

בכתב האישום נטען כי הנאשם ידה יחד עם אחרים אבנים לעבר הרכבים בכביש בינעירוני ליד רהט, מתוך מטרה לפגוע בכלי רכב של נוסעים יהודים, ופגעו בשמונה כלי רכב. בשלב מסוים, שלף הנאשם אקדח וירה לעבר כלי הרכב ממרחק קצר שתי יריות, שפגעו בשני כלי רכב שונים. אחד מהקליעים אף חדר לתוך תא הנוסעים ופגע במשענת המושב. בדרך נס לא הסתיים האירוע באבדות בנפש.

בהמשך, בשעות הערב, השתתף הנאשם גם בהפרת סדר והתפרעות במקום אחר בארץ ובמסגרתה השליך אבן לעבר קבוצת אנשים יהודים.

 בהודעות הערעור צוין כי אמנם העונשים שהוטלו על הנאשמים אינם קלים, אך לעמדת המדינה, כאשר אדם נוטל כלי נשק ויורה אש חיה במהלך הפרות הסדר - העונש צריך להיות חמור באופן ממשי מהעונש שהוטל. כך הדבר גם ביחס למי ששולח אש במבנים בכלל, ומבנים מאוכלסים בפרט, ועוד יותר מכך כאשר מדובר במעשים הנעשים על רקע לאומני.

בנוסף צוין, כי העונש שנגזר על הנאשמים אינו עולה בקנה אחד עם הקריאה הברורה להחמיר בענישה, הנלמדת ממצוות המחוקק בהוראות חוק המאבק בטרור ופסיקתו של בית משפט העליון, וכן אינו עולה בקנה אחד עם הצורך להרתיע באופן אפקטיבי הן את הנאשמים  והן את העבריינים האחרים מסוגם.

תגיות:פרקליטות המדינהשומר חומות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה