בריאות ותזונה

ד"ר מאיה רוזמן: אלה המזונות שמכילים הכי הרבה מלח, ומהם צריך להתרחק

צריכה של מלח אינה בריאה לגוף, אבל רבים עושים בו שימוש. הדיאטנית מבהירה מהם המזונות המסוכנים ביותר שמכילים כמות גבוהה של נתרן, וכמה נתרן מומלץ לגוף שלכם לצרוך

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כולנו יודעים שצריכה גבוהה של מלח אינה בריאה לגוף, אבל בכל זאת רבים עושים בו שימוש מדי יום. הדיאטנית ד"ר מאיה רוזמן הסבירה בתוכנית הרדיו שלה ברדיו 103fm מהם המזונות שמכילים את הכמות הגבוהה ביותר, ומה נחשב לכמות סבירה מבחינת צריכת נתרן.

לדבריה, מחקרים שבוצעו לאחרונה הראו שרוב האנשים אוכלים פי שניים מלח ממה שהגוף צריך. לדבריה, יש מה לעשות כדי לצמצם בכמויות, והיא גם נוקבת בשמו של מאכל שממנו כדאי להיזהר.

"המזונות המסוכנים ביותר שמכילים כמות גבוהה של נתרן הם רוטב הסויה, גבינות מלוחות, מלפפונים חמוצים וחטיפים מלוחים. עם זאת, חשוב לדעת שהתשובה תלויה מאוד בכמות שאוכלים בפועל. הדבר שהכי חשוב לזכור הוא ש-1200 מ"ג שווים לחצי כפית מלח".

"מה שלא פחות חשוב, זה מהי הכמות שאוכלים. גבינה בולגרית - אוכלים בדרך כלל קובייה ששוקלת 100 גרם, אז אם רשום שהגבינה מכילה 1600 מ"ג נתרן ל-100 גרם, זה אומר שאנחנו מוסיפים לסלט יותר מחצי כפית מלח, וזה המון. בלחם, למשל, אנחנו אוכלים בפרוסה 25 גרם. אז אם יש 400 מ"ג נתרן במאה גרם, ברור שבכל פרוסה יש רק 100 מ"ג, וזה לא הרבה".

אגב, מלח דל נתרן הפך לפתרון נהדר עבור אנשים המבקשים להפחית את צריכת הנתרן שלהם. הוא מורכב מתרכובות כמו אשלגן כלוריד במקום נתרן כלוריד, ומאפשר לשמור על הטעם המלוח, אך עם פחות השפעה על רמות הנתרן בגוף. זהו פתרון מומלץ במיוחד לאנשים שסובלים מיתר לחץ דם או בעיות לב. חשוב, כמובן, להיוועץ ברופא, במיוחד אם אתם סובלים מבעיות בכליות או רגישים לתרופות מסוימות.

כך או כך, יתרון חשוב של מלח דל בנתרן הוא האפשרות ליהנות מהטעם מבלי להעלות את הסיכון למחלות לב וכלי דם. עם זאת, כמו בכל תחליף תזונתי, יש לבדוק כל מקרה לגופו, ולוודא שהמוצר מתאים לצרכים האישיים שלכם.

העסקה המשתלמת בעולם: חותמים על שותפות מלאה בעלת תוקף הלכתי בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן שליט"א. מיליוני זכויות בקליק אחד. לחתימה לחצו כאן
תגיות:מלחד"ר מאיה רוזמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה