חדשות בארץ

הותרו לפרסום שמותיהם של שני הלוחמים שנהרגו באסון המסוק ברצועה

דובר צה"ל התיר לפרסום את שמותיהם של רס"ם (מיל') דניאל אלוש, בן 37 מתל אביב-יפו, ורס"ם (מיל') תום איש-שלום, בן 38, מנס הרים, לוחמי היחידה הטקטית לחילוץ מיוחד. באירוע נפצעו שמונה לוחמים ואנשי צוות הטיסה, מצבם של שבעה מהם מוגדר קשה

ארכיון (צילום: דבור צה"ל)ארכיון (צילום: דבור צה"ל)
אא

דובר צה"ל התיר בצהריים (רביעי) לפרסום את שמותיהם של שני חללי צה"ל, שנהרגו באסון התרסקות המסוק ברצועה.

שמות החללים:

רס"ם (מיל') דניאל אלוש, בן 37 מתל אביב-יפו.

רס"ם (מיל׳) תום איש-שלום, בן 38 מנס הרים.

הי"ד.

השניים הינם לוחמי היחידה הטקטית לחילוץ מיוחד (669). הלווייתו של איש-שלום תערך היום בשעה 18:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין האזורי נס הרים.

בכך עולה מספר חללי צה"ל מאז תחילת מלחמת "חרבות ברזל" ל-708.

באירוע בו נפלו שני הלוחמים נפצעו באורח קשה טייסת, טייס במילואים ומכונאי מוטס בטייסת "ציפורי המדבר" (123), וכן רופא במילואים ולוחם במילואים מהיחידה הטקטית לחילוץ מיוחד (669). כמו כן, נפצעו באורח בינוני, רופא לוחם במילואים ביחידת 669 ומכונאי מוטס במילואים בטייסת "ציפורי המדבר" (123).

בנוסף, לוחם בגדוד ההנדסה 710, חיל ההנדסה הקרבית, נפצע באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה והמסוק שהתרסק הוזעק לפנותו.

דוברות המרכז הרפואי סורוקה עדכנה בצהריים כי הפצועים פונו לחדר הטראומה במלר"ד. 7 מהם פונו במצב קשה כשהם סובלים מפגיעות קשות רב-מערכתיות, אך לא נשקפת סכנה מיידית לחייהם. פצוע נוסף במצב בינוני מאושפז במחלקה האורתופדית.

‏מסוק "ינשוף" של חיל האוויר, מטייסת 123 "ציפורי המדבר", התרסק הלילה במהלך נחיתה ברפיח במקום שבו פועלת אוגדה 162 סמוך לציר פילדלפי, במהלך משימת פינוי של לוחם פצוע קשה מירי. מהתחקיר הראשוני עלה כי בשעה 00:32, מסוק "הינשוף" עם צוותים של 669 נערך לנחיתה. בתהליך הסופי לנחיתה המסוק פגע בקרקע מסיבה לא ברורה והתרסק. בחיל האוויר אומרים בוודאות גבוהה שלא מדובר באירוע של אש אויב, אלה שמדובר בתקלה טכנית או טעות אנוש.

כתוצאה מהאירוע, מפקד חיל האוויר אלוף תומר בר, הנחה על הקמת צוות חקירה מיוחד לתחקור האירוע. הצוות נכנס לפנות בוקר לשטח הרצועה והחל בחקירה. בנוסף, מפקד חיל האוויר הורה על קרקוע מערך "הינשוף" מאימונים. טיסות מבצעיות וטיסות אח"מים של בכירים בשלב הזה ימשכו כרגיל.

העסקה המשתלמת בעולם: חותמים על שותפות מלאה בעלת תוקף הלכתי בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן שליט"א. מיליוני זכויות בקליק אחד. לחתימה לחצו כאן
תגיות:חללי צה"למלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה