חדשות בארץ

נתניהו בגבול ירדן: "נקים מכשול חזק יותר"; קבינט המלחמה החדש יתכנס מחר

ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר בבקעת הירדן ובגבול עם הממלכה הירדנית, "חשוב לנו להבטיח שהגבול הזה יישאר גבול של שלום וביטחון". הקבינט החדש ידון מחר במלחמה בכל הזירות

נתניהו בעמדת תצפית בגבול הירדני (צילום: קובי גדעון/ לע"מ)נתניהו בעמדת תצפית בגבול הירדני (צילום: קובי גדעון/ לע"מ)
אא

(צילום: לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך היום סיור בבקעת הירדן ובנקודה בגבול עם הממלכה הירדנית.  בסיור השתתף גם שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳.

בפתח הביקור, ראש הממשלה ושר האוצר קיבלו סקירה מבצעית ומודיעינית מסגן הרמטכ"ל האלוף אמיר ברעם, ממפקד פיקוד המרכז, אלוף אבי בלוט וממפקד חטיבת הבקעה והעמקים, אל"ם אהביב אמיר.

בנוסף, בפני ראש הממשלה ושר האוצר הוצגו אמצעי-לחימה ויכולות של הכוחות הפועלים בגזרה, כמו גם נשקים שנתפסו בפעילויות מבצעיות שונות. לאחר מכן, ראש הממשלה נפגש עם לוחמות ולוחמים מגדוד אריות הירדן, מחטיבת כפיר ומיחידת מצדה של שב"ס.

נתניהו אמר בשיחה עם הלוחמים: "אנחנו בלחימה רב-זירתית. לצערי, איבדנו שני לוחמים היום ברפיח. אנחנו שולחים תנחומים מעומק הלב למשפחות שלהם. במאבק הרב-זירתי הזה אנחנו גם יודעים שאנחנו צריכים לאבטח ולהבטיח את גבולנו המזרחי מול ירדן. זה גבול של שלום. אנחנו משתפים-פעולה עם ממלכת ירדן כדי להבטיח שהוא יישאר כזה".

ראש הממשלה הוסיף: "בזמן האחרון האתגרים גדלים. יש ניסיון להבריח גם מחבלים וגם אמצעי לחימה מעבר הירדן לתוך יו"ש ולתוך ערי ישראל. אנחנו פועלים כאן בשיתוף פעולה עם כל הגורמים כדי לעצור את הדבר הזה. אנחנו נפעל כאן כדי להקים מכשול חזק יותר נגד ניסיונות ההברחה. אנחנו עושים את זה בתיאום עם השכנים. חשוב לנו להבטיח שהגבול הזה יישאר גבול של שלום וביטחון".

קבינט המלחמה החדש יתכנס מחר

ראש הממשלה יכנס מחר, לראשונה, פורום מצומצם של שרים שהוכרז כקבינט לניהול המלחמה. חברים בפורום, מלבד נתניהו, השרים יריב לוין, יואב גלנט, בצלאל סמוטריץ׳, רון דרמר וישראל כץ. כמו כן כן חבר בפורום ח"כ אריה דרעי. מחר יתקיים דיון אסטרטגי מצומצם אצל ראש הממשלה, עם צמרת מערכת הביטחון, בנוגע למלחמה בעזה.

תגיות:ירדןבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה