חדשות בארץ

עיריית תל אביב לבית המשפט: "לא מתפשרים. אין תפילה בהפרדה בשטח ציבורי"

בשבוע שעבר עתר ארגון "ראש יהודי" לבית המשפט נגד עיריית תל אביב, והשופט הורה לצדדים לנסח פשרה. על פי הארגון, הוא הסכים לתפילה בהפרדה חלקית בגן מאיר, העיריה הודיעה כי היא מתנגדת

ארכיון (צילום: Tomer Neuberg/Flash 90)ארכיון (צילום: Tomer Neuberg/Flash 90)
אא

ארגון "ראש יהודי" הודיע היום (רביעי) כי עיריית תל אביב סירבה להצעת הפשרה בנוגע לתפילות יום כיפור, ימים ספורים לאחר שהוגשה על ידו עתירה לבית המשפט וזה הורה לצדדים לנסח פשרה. כך דווח בערוץ 7.

כזכור, עיריית תל אביב הודיעה לפני כשלושה שבועות שהיא אוסרת על קיום תפילות במרחב הציבורי, ועל הקמת מחיצות הפרדה לתפילות במרחב הציבורי.

קבוצת נשים חילוניות תושבות העיר עתרו בשבוע שעבר, יחד עם ארגון "ראש יהודי", לבית המשפט המחוזי, בדרישה לבטל את החלטת העירייה. בית המשפט הורה לצדדים לנסות להגיע להסכם פשרה.

העותרים פנו לעירייה והציעו כי במקום תפילה בכיכר דיזינגוף, תתקיים התפילה בגן מאיר ולחילופין תוצב מחיצה מינימאלית בלבד. לדבריהם, היום הודיעה עיריית תל אביב כי היא מסרבת להצעת הפשרה.

עו"ד אורי פז, המייצג את העותרים, אמר: "הצגנו לפני בית המשפט את המקורות ההלכתיים כיצד תפילה אורתודוקסית מתנהלת מאות בשנים בהפרדה בין גברים לנשים, גם במרחב הציבורי הפתוח. אפילו בהמלצות הצוות המשרדי במשרד המשפטים לבחינת תופעת הדרת-נשים במרחב הציבורי, הוחרג 'אירוע בעל אופי דתי מובהק שעיקרו פולחן דתי או טקס דתי משמעותי אחר כשבאי האירוע מתאפיינים ברצון בהפרדה'. והיועץ המשפטי לממשלה אף פירסם הנחיה מעודכנת, שלא כל הפרדה מגדרית היא הדרת נשים, ומחובתה של עיריית תל אביב לפעול על פיה".

מ"ראש יהודי" נמסר: "חבל שגם השנה, בזמן שלוחמים דתיים וחילוניים לוחמים יחד בקרבות ולצערנו גם חולקים את בתי הקברות, ויודעים לשים כל הבדל בצד למען האחווה, יש מי שלא למד כלום משנה שעברה ומסרב לכל הצעת פשרה, שתאפשר פתרון מכבד לכל הצדדים". העותרים הודיעו כי לאחר דחיית הפשרה, הם יבקשו מבית המשפט לחייב את העיריה לאפשר את תפילות יום כיפור בכיכר דיזנגוף, בהפרדה.

העסקה המשתלמת בעולם: חותמים על שותפות מלאה בעלת תוקף הלכתי בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן שליט"א. מיליוני זכויות בקליק אחד. לחתימה לחצו כאן
תגיות:ראש יהודיתפילה בהפרדה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה