חדשות בארץ

ניסיון נוסף ללחוץ על ישראל: "חמאס הסכים לכוח ערבי שישלוט בציר נצרים"

נציגי המתווכות, מצרים וקטאר, פרסמו הודעה לפיה כוח ערבי ישלוט בציר נצרים ויתכן גם בציר פילדלפי. על פי הקטארים חמאס הסכים להצעה, ועל ישראל להודיע על נסיגה. לשכת ראש הממשלה: "חמאס מכשיל את העיסקה ומנסה להסתיר זאת"

פעילות הלוחמים בציר נצרים, ארכיון (צילום: דובר צה"ל)פעילות הלוחמים בציר נצרים, ארכיון (צילום: דובר צה"ל)
אא

העיתון אל-ערבי אל-ג'דיד הקטארי דיווח היום (חמישי) כי מצרים קיבלה הצעה לגבי פריסת כוחות ערבים בציר פילדלפי. כמו כן, קטאר הציעה, בתמיכת מצרים, כי כוח בינלאומי ערבי ישלוט בציר נצרים, וישראל תיסוג ממנו.

על פי הדיווח, חמאס הסכים לרעיון אולם בישראל לא קיבלו פרטים על הצעה. ההערכה בירושלים היא כי מדובר בצעד נוסף להפעיל על ישראל לחץ, ובסופו של דבר להאשים את הממשלה הישראלית בהכשלת העסקה לשחרור חטופים וסיום המלחמה.

התקשורת הערבית הוסיפה כי ההצעה הגיעה במסגרת מאמצי התיווך של איחוד האמירויות לגיבוש הסדרים "ליום שאחרי" המלחמה בעזה. לפי הדיווח, אבו דאבי קיימה לאחרונה מגעים עם כמה מדינות ערביות, והציעה בין היתר למרוקו, מאוריטניה וג'יבוטי, להשתתף בכוח הערבי.

הכוח שיכנס לרצועה יפקח תחילה על הנעשה בציר נצרים, ובהמשך, לאחר שמצרים תבצע מספר תיקונים בהצעה, הוא יתפרס גם בציר פילדלפי. בדיווח צוין כי מצרים נוטה להעדיף פריסה של משקיפים מערביים או ערביים לפיקוח על פעילותם של כוחות הביטחון הפלסטיניים באזור.

במצרים דיווחו כי אתמול התקיימה פגישה בין ראש המודיעין המצרי, עבאס כמאל, לראש ממשלת קטאר מוחמד א-תאני, ונציגים של חמאס בקטאר, בראשות חיל אל-חיה. הפגישה הוגדרה כ"טובה" והחמאס, על פי הדיווח, הביע רצינות ורצון "לסיים את המשבר".

אל-חיה ציין כי "אין לנו דרישות חדשות ואנחנו מתנגדים לדרישות חדשות מצד כל גורם שהוא. אנחנו מתנגדים לכל תכנית שמדברת על היום שאחרי בעזה. ניהול הרצועה הוא עניין פלסטיני פנימי. אנחנו מברכים על התיווך הקטארי והמצרי ועל המאמצים שלהן להגיע להסכם הפסקת אש. העברנו את תשובתנו למתווכות ואנחנו מעוניינים בהמשך התיווך כדי להגיע להסכם".

לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיבה היום לדברים: "חמאס מנסה להסתיר את העובדה שהוא ממשיך להתנגד לעסקה לשחרור חטופים, ומכשיל אותה. בעוד שישראל קיבלה את 'הצעת הגישור הסופית', שהעלתה ארצות-הברית ב-16 באוגוסט 2024, חמאס סרב להצעה, ואף רצח שישה מחטופינו בדם קר. העולם חייב לדרוש מחמאס לשחרר את חטופינו באופן מיידי".

העסקה המשתלמת בעולם: חותמים על שותפות מלאה עם הרב זמיר כהן וארגון הידברות. מיליוני זכויות בקליק אחד. 

לחתימה לחצו כאן

תגיות:מלחמת חרבות ברזלעסקה לשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה