חדשות בארץ

אלפי ישראלים קיבלו הודעת ביטול על טיסות לאומן בראש השנה

מעל 16 אלף ישראלים שתכננו להגיע לאומן דרך מולדובה נתקלו במכשול בלתי צפוי. יו"ר איחוד ברסלב פנה לחברי הכנסת: "ישראל יצרה את המשבר, ועליה גם לפתור אותו"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משבר חדש עומד בפני עשרות אלפי חסידי ברסלב שהתכוונו לנסוע לקברו של רבי נחמן באומן במהלך ראש השנה. מעל 16,000 ישראלים, שתכננו לטוס דרך מולדובה, קיבלו הודעה על ביטול טיסותיהם.

כידוע, בכל שנה, בימי ראש השנה, נוהרים אלפים לאומן, אך השנה נתקלו בהתנגדות של הרשויות במולדובה. הסיבה הרשמית היא חוסר מעורבות מדינת ישראל בפתרון סוגיית ההמונים המגיעים למדינה בדרכם לאוקראינה.

מאז פרוץ המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, מולדובה הפכה לנקודת מעבר עיקרית עבור חסידי ברסלב בדרכם לאומן. אך השנה, הטיסות בוטלו על ידי הרשויות המקומיות, מה שהותיר אלפים ללא פתרון. במכתב שהועבר על ידי יו"ר איחוד ברסלב, הרב נתן בן נון, לחברי הכנסת החרדים והדתיים, נכתב: "מדינת ישראל יצרה את המשבר הזה, שתועיל בבקשה גם לפתור אותו". הוא הדגיש את החשיבות הדתית העצומה שמייחסים החסידים לשהייה באומן במהלך ראש השנה. "מדובר בסוגיה שחייבת לבוא לידי פתרון בטווח המיידי, כדי שחלילה לא נגיע למצבים לא נעימים כפי שהיו בעבר. אדגיש, כי מבחינת חסידי ברסלב זהו חוק ולא יעבור לשהות בראש השנה באומן, ולכן אנו מקווים ומצפים להתערבותכם לטובת יצירת שיתוף פעולה למען הסדר הטוב ולמען רבבות המתפללים", נכתב.

באיחוד ברסלב הביעו תסכול מהיחס של הממשלה לאירוע, ומשם נמסר: "לא ייתכן ששנה אחת מדינת ישראל תנהל את האירוע, ושנה לאחר מכן תיעלם לגמרי. אנחנו דורשים שהמדינה תתערב ותפתור את המצב".

תגיות:אומןאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה