חדשות בארץ

מטח של כ-40 טילים אל הגולן; צה"ל פיזר כרוזים בדרום לבנון

חיזבאללה שיגר כ-50 רקטות וכטב"ם לעבר ישראל. נזק נגרם למבנה במטולה ושריפה פרצה בגולן. צה"ל קרא לאוכלוסייה בדרום לבנון להתפנות, והקבינט ידון מחר בהמשך הפעולה בצפון

נפילת רקטה בגולן, הבוקר (צילום: אייל מרגולין, פלאש 90)נפילת רקטה בגולן, הבוקר (צילום: אייל מרגולין, פלאש 90)
אא

צה"ל פיזר היום (ראשון) כרוזים במרחב אל-וזאני בדרום לבנון, וקרא לאוכלוסייה המקומית לפנות את האזור. במקביל, כלי טיס של צה"ל תקף חוליית מחבלים באזור שבעא שבדרום לבנון, וביצע ירי ארטילרי לעבר מספר אזורים נוספים.

משעות הבוקר שיגרו מחבלי החיזבאללה כ-50 רקטות וכטב"ם לעבר הגולן ואצבע הגליל. 40 מהן אל אזור צפון הגולן. רחפן נפץ שחצה משטח לבנון נפל במרחב מטולה, נגרם נזק קל למבנה.

בעקבות השיגורים מדרום לבנון תושבים השוהים בישובים המפונים וכן ביישובים נוספים באצבע הגליל, שלא פונו, התבקשו להימצא בקרבת מרחבים מוגנים, להימנע מהתקהלות ולצמצם תנועה במרחב היישובים.

בהתאם להערכת המצב נדחתה גם פתיחת בתי הספר בלא מעט יישובים באצבע הגליל ובצפון הכנרת. כמו כן, נאסר על חקלאים לעבד את השדות בצפון הגולן.

ראש המועצה האזורית הגליל העליון, גיורא זלץ: "לפנות בוקר קיבלנו התרעות על מטחים צפויים בצפון העמק בגליל העליון, ולכן קיבלנו החלטה לדחות את פתיחת הספר לאמצע היום. ההחלטה על הדחייה ולא על הביטול היא בשל החשיבות שאנחנו רואים בכך שכאשר 200,000 אנשים חיים כאן בקו העימות ביישובים שלהם, חייבים לתת להם גם מערכת חינוך. יש קושי גדול, יש אחריות גדולה ואנחנו מבינים את זה, אנחנו בתיאום מלא עם הצבא וככל שאפשר נמשיך לפתוח את בתי הספר שלנו".

ישיבת הקבינט המדיני ביטחוני שהיה אמור לדון היום בנושא הלחימה בצפון, נדחתה למחר. ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש לכנס את הקבינט ולאשר כי המלחמה בצפון תתווסף לרשימת "מטרות המלחמה". 

 

תגיות:מלחמת חרבות ברזלחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה