חדשות בארץ

החורף מתקרב: הסערה "בוריס" מכה באירופה, סערות בארץ יקראו בשמות חטופים

מספר מדינות במזרח אירופה הוכו בסופת גשמים עזה, שגרמה עד כה למותם של עשרה בני אדם. השירות המטאורולוגי שוקל ללתת שמות של חטופים בעזה לסערות החורף שייפקדו את ישראל

הצפות בצפון, ארכיון (צילום: Michael Giladi/Flash90)הצפות בצפון, ארכיון (צילום: Michael Giladi/Flash90)
אא

השירות המטאורולוגי שוקל (ראשון) לכנות את אירועי מזג האוויר לחורף הקרוב בשמות של חטופים שעדיין בשבי, לדבריו כאות הזדהות עם המשפחות.

המדובר באירועי מזג האוויר משמעותיים, סופות וסערות, שיפקדו אותנו במהלך החורף. ישראל נמצאת בקבוצה של דרום מזרח הים התיכון ביחד עם קפריסין ויוון, ורשימת השמות מורכבת משילוב בין שמות יווניים, קפריסאיים וישראליים, כאשר הם מחולקים לפי סדר ה-ABC פעם שם נשי ופעם שם גברי. אם אירוע מזג האוויר יגיע אלינו מאחד האזורים הסמוכים, אז הוא ימשיך עם השם שניתן לו שם.

השמות הנשקלים:

קלדרון (Calderon), על שם עופר קלדרון מניר עוז; עידן (Idan), על שם צחי עידן, עידן אלכסנדר ועידן שתיוי שעדיין חטופים בעזה; לירי (Liri), כשמה של לירי אלבג בת ה-19, תצפיתנית שנחטפה מהחמ"ל בנחל עוז; עומר (Omer), כעומר נאוטרה, עומר ונקרט ועומר שם טוב; רומי (Romi): רומי גונן בת ה-24 נחטפה ממסיבת הנובה; אוריאל (Uriel): אוריאל ברוך הי"ד, בן ה-35 שנחטף ממסיבת הנובה ונרצח בשבי וירדן (Yarden): ירדן ביבס בן ה-34 שנחטף כשהוא פצוע מביתו בניר עוז. אשתו שירי ושני ילדיו כפיר ואריאל נחטפו גם כן ולא הושבו.

בישראל נערכים לבוא הגשמים, יתכן כבר מחר, ואילו מדינות במזרח אירופה ובמרכזה סובלות מהשפעותיה של הסופה "בוריס", שהביאה גשמים עזים וגרמה להצפות של יישובים. הסופה גבתה את חייהם של ארבעה בני אדם ברומניה, אחד בפולין וארבעה בצ'כיה.

הסופה החלה לפניי שלושה ימים וגשמים עזים יורדים באוסטריה, צ'כיה, רומניה, סלובקיה ופולין, עם מזג אוויר סוער. "אנחנו שוב מתמודדים עם השפעות משבר האקלים, שנוכח יותר ויותר ביבשת אירופה, עם השלכות דרמטיות", אמר נשיא רומניה, קלאוס יוהאניס, "אנחנו חייבים להמשיך לחזק את היכולת שלנו לצפות אירועי מזג אוויר קיצוניים".

ברומניה, במחוז גאלאץ שבדרום מזרח המדינה, נגרם נזק ל-5,000 בתים. מאות אנשים חולצו במוקדי ההצפות ברחבי המדינה. בצ'כיה, כ-50,000 בתים נותרו בסוף השבוע ללא חשמל, ובעיר ברנו פונה אתמול בבוקר בית חולים כתוצאה מהסופה. סלובקיה הכריזה על מצב חירום בבירה ברטיסלבה.

אוסטריה דיווחה על רוחות במהירות של 146 קמ"ש בדרום המדינה. כבאים הוזעקו לבירה וינה כדי לפנות הריסות מכבישים ולשאוב מים ממרתפים שהוצפו. 4,000 בתים במחוז שטיריה נותרו ללא חשמל. בחלק מהאזורים ההרריים במערב אוסטריה הושבתה התנועה כתוצאה משלג כבד.

תגיות:חורףמזג האוויר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה