חדשות בארץ

החות'ים מאיימים בשיגורים נוספים, צה"ל מתחקר מדוע הטיל לא יורט

דובר החות'ים פרסם הודעה לפיה הארגון יגביר את התקיפות על שיראל ו"חגג" את התקיפה. צה"ל בודק כיצד הטיל לא יורט, למרות שהוא טוען כי היה תחת מעקב

מקום נפילת הטיל, הבוקר (צילום: Yossi Aloni/Flash90)מקום נפילת הטיל, הבוקר (צילום: Yossi Aloni/Flash90)
אא

החות'ים בתימן פרסמו בצהריים (ראשון) הודעה בה נטלו אחריות על שיגור הטיל הבליסטי לעבר מרכז ישראל. בנוסף, איימו לשגר טילים נוספים.

דובר הארגון, הנתמך על ידי איראן והחיזבאללה, ציין כי שוגר טיל בליסטי עם ראש נפץ מתמרן. הדובר, יחיא סריע, אמר כי הטיל עבר מרחק של 2,040 קילומטרים תוך 11.5 דקות. לדבריו, "ביצענו פעולה צבאית איכותית שכוונה למטרה צבאית באזור תל אביה. הפעולה בוצעה באמצעות טיל בליסטי חדש היפר-סוני שהצליח להגיע ליעדו. ההגנה של האויב לא הצליחה ליירט אותו. הטיל גרם לפחד בקרב הציונים. יותר משני מיליון ציונים נמלטו למקלטים לראשונה בהיסטוריה. על האויב לצפות לעוד תקיפות ומבצעים איכותיים, בפתח יום השנה הראשון ל-7 באוקטובר, כולל תגובה לתקיפה בנמל חודיידה".

בצה"ל החלו לתחקר כיצד מערכות חץ 2 וחץ 3 לא הצליחו ליירט את הטיל. בהודעת דובר צה"ל נמסר כי הטיל הגיע ממזרח ו"היה תחת מעקב". יש לציין כי במקרה של זיהוי צה"ל אכן עוקב אחר מעוף הטילים, ואם אכן הוא מיועד ליפול בשטח פתוח הוא לא מיורט.

במקרה של הבוקר, שוגרו מיירטים לעבר הטיל הבליסטי, שלא פגעו בו. המיירטים נפלו במספר מקומות בשפלה וגרמו לזנק. הטיל עצמו התפוצץ בשטח פתוח בקרבת יישוב סמוך לנתב"ג. בצה"ל בודקים גם את פעולות הגילוי והמעקב של מערכות המכ"ם הקרקעיות. עד כה צה"ל לא סיפק תשובה לשאלה מדוע הטיל לא יורט מחוץ לשטח ישראל, כפי שנעשה במקרי עבר.

בצהריים מסר דובר צה"ל כי "מבדיקה ראשונית, עולה כי ככל הנראה הטיל התפרק באוויר. במהלך האירוע בוצעו מספר ניסיונות יירוט על ידי מערכות חץ וכיפת ברזל, תוצאותיהן בבדיקה. כלל האירוע מתוחקר. זוהו שברי יירוט שנפלו בשטחים פתוחים ובתחנת רכבת פאתי מודיעין. כוחות כיבוי פעלו לכבות שריפה שפרצה בשטח פתוח בסמוך לכפר דניאל".

תגיות:החות'יםמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה