חודש אלול 2024

סיפור מפתיע: הטעות הגדולה שכולנו עושים באלול – ואיך להימנע ממנה לפני שהשנה נגמרת!

תשובה מתוך לחץ ועצבים עלולה להרחיק אותנו מהמטרה האמיתית – גילוי הקשר העמוק עם בורא העולם. איך נוודא שהתשובה שלנו מביאה לשלווה ולא לפגיעה בקשר?

(צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
אא

על פתח צרכנייה גדולה באחת ממדינות ארצות הברית התנוססה מודעה זמן רב. רשת הצרכנייה מחפשת מאבטח לשמור על פתח החנות. כיון שמדובר באזור תעשיה נידח, דרישות התפקיד היו גבוהות.

יום אחד נכנס אדם גבה קומה ורחב ממדים אל החנות וניגש לאחראי המשמרת. בקול עבה וקשוח הוא הודיע שהוא מאבטח מנוסה וברצונו לבוא לעבוד כאן.

מנהל המשמרת ניסה לעמוד על טיבו ולבדוק האם יש בכלל מה להכניס אותו לראיון עם אחראי כח האדם. הוא נתקל במבע אטום ובחוסר הבנה, "מה כל השאלות האלו? אינני זוכר את מספר תעודת הזהות שלי. על המקומות הקודמים בהם עבדתי נראה לי שלא כדאי לדבר, אני פשוט יודע להיות מאבטח! האמת, נראה לי שעצם זה שאני אשב בפתח החנות ירתיע אנשים מלחשוב על לעשות כאן דברים לא ראויים", צחקק האיש בקול.

האחראי שכבר הבין עם מי יש לו עסק ניסה להסביר מכיוון שונה: "תראה, אולי אתה אכן מתאים לעבודה, אבל אתה צריך להוכיח את זה, אנחנו לא מכירים אותך, אין לאף אחד משהו נגדך, רק רוצים לדעת שאתה אכן מתאים לעבודה הנצרכת".

"אה", ענה האיש. "זה פשוט מאוד. בעוד מספר שניות אתה תראה שאני מתאים לעבודה, אני אוכיח לך את זה בצורה ברורה מאד".

הוא ניגש אל האדם הראשון שנקרה בדרכו, ובכמה תנועות קלות היה האיש מקופל במרחק של כמה עשרות מטרים מחוץ לדלת החנות, תוך שהוא נאנק מכאבים.

"נו, התקבלתי?", שאל רחב הגרם בחיוך רחב.

"לא יודע", הסתכל עליו מנהל המשמרת באלכסון. "את זה תצטרך לשאול את זה ששוכב שם בחוץ ומנסה לאסוף את איבריו, כי הוא בעל הבית".

הרב ישראל היימן, שסיפר את הסיפור לאתר 'דרשו', הוסיף ואמר: ההלצה הזו קצת פחות מוצלחת, כשהיא מתרחשת אצלנו בבית…

יהודים רבים מנהלים בתקופה זו מלחמת חורמה עם היצר הרע, בלחץ עצום לחזור בתשובה, להגיע מוכנים, לזכות בדין, ולפעמים מרוב מלחמה מוציאים החוצה מבלי משים את בעל הבית בעצמו, את הנפש הבריאה ואת הקשר האמיתי עם בורא עולם.

המשיך הרב היימן: תשובה איננה לחץ ועצבים. תשובה זה התקשרות מחודשת והתפייסות עם בעל הבית. בעל הבית של העולם ובעל הבית של כל אחד ואחד מבאי העולם. תשובה אמורה להביא לשלווה ולא ללחץ. אם אדם מוצא את עצמו מגיע למצבי דחק ולחוסר מנוחה סימן שהוא לא בכיוון הנכון.

 

תשובה אמיתית היא קשר עם בורא העולם, התפייסות עם מי שהכי קרוב אל כל אחד מאיתנו. זו לא מערכת הלקאה עצמית. מי שניגש אל התשובה מתוך מקום כזה - יכול להכיל בנפשו את המערכה ולא להוציא את בעל הבית מהחנות.

תגיות:תשובהאלול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה