חדשות בארץ

לקראת ראש השנה: עשרות אלפי פתקים פונו מהכותל המערבי

לקראת השנה החדשה נערך פינוי פתקי התפילה שהוטמנו בין נדבכי הכותל המערבי בחצי השנה האחרונה. המטרה היא לפנות מקום לפתקים חדשים של המתפללים והמבקרים

פעולות הגניזה (צילום: הקרן למורשת הכותל).פעולות הגניזה (צילום: הקרן למורשת הכותל).
אא

לקראת ראש השנה בכותל המערבי, עשרות אלפי פתקים, ובהם אלפי פתקים שנשלחו על ידי אזרחי מדינת ישראל, פונו היום (ראשון) מהכותל המערבי.

על פי הקרן למורשת הכותל, מעל 100 מדינות ולמעלה מ-20,000 פתקים נשלחו בחצי השנה האחרונה לכותל ממדינות בחוץ לארץ. המדינות המובילות: ארה"ב, ברזיל, קנדה וקולומביה.

פינוי פתקי התפילה שהוטמנו בין נדבכי הכותל המערבי נעשה על פי ההנחיות ההלכתיות ובאמצעות שימוש בכפפות ובכלי עץ חד פעמיים. המטרה היא לפנות מקום לפתקים חדשים של המתפללים והמבקרים שצפויים להגיע לכותל המערבי בחודשים הקרובים. הפתקים נאספו בשקי גניזה מיוחדים, וייקברו יחד עם ספרי קודש בלויים המועברים לגניזה ייעודית.

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרה"ג שמואל רבינוביץ, ליווה את הפינוי באופן אישי ונשא תפילה לחזרתם של החטופים והנעדרים לביתם, לשלום חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, לרפואת הפצועים ולשלום וביטחון עם ישראל, ועבור רבבות המבקרים והמתפללים שהטמינו את תפילותיהם.

לכותל המערבי נשלחים אלפי פתקים במהלך השנה. בשנה האחרונה חלה עלייה משמעותית בהטמנת פתקי התפילה שנשלחו על ידי אזרחי מדינת ישראל, ביניהם גם פתקים שנשלחו מבתי החולים בהם מאושפזים פצועי צה"ל, ובהם הביעו את משאלות ליבם ובקשותיהם האישיות להצלחת חיילי צה"ל, לשובם של החטופים ולרפואתם של הפצועים.

קבוצות וארגונים ממדינות רבות משגרות פתקים לכותל המערבי. מדי חודש נשלחים בממוצע כ-3,000 פתקים דרך אתר האינטרנט של הקרן למורשת הכותל המערבי. זאת, בנוסף למאות אלפי הפתקים המוטמנים באופן אישי על ידי המתפללים והמבקרים. דרך אתר האינטרנט הגיעו פתקים מארה"ב, ברזיל, קולומביה, קנדה, רוסיה, דרום אפריקה, ארגנטינה, אנגליה, גרמניה, אוקראינה, סלובקיה, הודו, מקסיקו, ונצואלה, אקואדור וספרד.

העסקה המשתלמת בעולם: חותמים על שותפות מלאה עם הרב זמיר כהן וארגון הידברות. מיליוני זכויות בקליק אחד. 

לחתימה לחצו כאן

תגיות:הכותל המערביגניזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה