חדשות בארץ

הקבינט יאשר: החזרת תושבי הצפון ליישובים - חלק ממטרות המלחמה

הקבינט המדיני ביטחוני יאשר את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו לכלול את המלחמה בצפון ברשימת מטרות המלחמה. השליח האמריקני עמוס הוכשטיין הגיע לישראל וקרא להימנע ממלחמה רחבה בלבנון

כטב"ם של חיזבאללה בשמי הצפון (צילום: Ayal Margolin/Flash90(כטב"ם של חיזבאללה בשמי הצפון (צילום: Ayal Margolin/Flash90(
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס היום (שני) את הקבינט המדיני ביטחוני. נתניהו יבקש לאשר את הצעתו לכלול את הלחימה בצפון ברשימת מטרות המלחמה. הקבינט צפוי לאשר את ההצעה. כמו כן, יבחנו הצעות לתגובה אפשרית כנגד החות'ים בתימן, בעקבות שיגור הטיל אל תל אביב, אתמול בבוקר.

בשל הדיווחים בשבוע האחרון בישראל על אפשרות לתקיפה קרקעית בלבנון, השליח האמריקני עמוס הוכשטיין הגיע היום לביקור בארץ. הוא נפגש הבוקר עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, ובהמשך ייפגש עם ראש הממשלה ועם שר הביטחון יואב גלנט.

המסר אותו יעביר הוכשטיין מהנשיא ג'ו ביידן הוא כי על ישראל להימנע ממלחמה כוללת בלבנון. הוא יבקש ממשלת ישראל לתמוך בהמשך "המאמצים הדיפלומטיים" שיובילו, כך האמריקנים מאמינים, לנסיגת חיזבאללה מגבול הצפון. האמריקניים ציינו כי הפסקת אש בעזה תוביל בהכרח גם לסיום הלחימה בגבול הצפוני של ישראל.

גם שגריר ארה"ב בישראל, ג'ק לו, קרא לישראל להימנע ממלחמה רחבה בלבנון. בנאום בכנס "ארץ" הוא קישר בין המצב בצפון לעסקה מול חמאס בעזה: "אנחנו עובדים בכדי שישראל, ארה"ב, קטאר ומצרים יביאו עמדה אחת קרובה ככל שניתן בכדי בסופו של דבר לכפות על חמאס החלטה. האינדיקציות האחרונות שקיבלנו מממשלת ישראל הן שיש גמישות בסוגיות המפתח ואנו צריכים להביא את זה לסיום".

לדבריו, "ישנה כעת הזדמנות אסטרטגית. אם תהיה תקופת שקט בעזה, היא תסלול את הדרך להסכם בצפון שימנע מלחמה רחבה. האתגר הוא לעשות את זה מספיק מהר בכדי שהמצב לא יתדרדר לכדי עימות, שאני חושב שלא ממשלת ישראל ולא חיזבאללה מעוניינות בו".

שר הביטחון יואב גלנט, ששוחח הלילה עם מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין, שלח מסר לארצות הברית ולפיו "האפשרות להסדרה בצפון חולפת". לדברי גלנט, "חיזבאללה ממשיך לקשור עצמו לחמאס" ו"הכיוון ברור". הוא הדגיש כי ישראל מחויבת להחזיר את תושבי הצפון לבתיהם, רק לאחר שישתנה המצב הביטחוני באזור.

בתוך כך, העיתון הערבי "אל-ערבי אל-ג'דיד" ציטט היום גורם בחיזבאללה שאמר: "למרות ההסלמה הישראלית והרחבת פעילות בדרום לבנון ובבקעא, אנחנו עדיין שוללים תרחיש של מלחמה כוללת, שכן האויב לא יכול לנהל מלחמה נרחבת עם ההתנגדות, והוא יעשה אלף חישובים לפני שייכנס לתרחיש כזה. לכן אנחנו רואים שהוא רק מפעיל לחץ ומגזים בדיבוריו. בכל מקרה אנחנו מוכנים לכל האפשרויות והתחזקנו".

בעיתון "ישראל היום" דווח כי מפקד פיקוד הצפון, האלוף אורי גורדין, המליץ לאחרונה בדיונים סגורים לאפשר לצה״ל לתפוס שטח חיץ ביטחוני בדרום לבנון, שיהיה בשליטה ישראלית. מטרת המהלך היא להסיר את האיום ולהרחיק את כוחות חיזבאללה, כך שלא יהוו איום על תושבי הצפון, אך גם כדי להשיג מנוף לחץ להגעה להסדר קבע.

העסקה המשתלמת בעולם: חותמים על שותפות מלאה עם הרב זמיר כהן וארגון הידברות. מיליוני זכויות בקליק אחד. לחתימה לחצו כאן

תגיות:חיזבאללהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה