חדשות בארץ

הגבול הפרוץ יטופל: צה"ל הכין תוכנית לסגירת הגבול עם ירדן

ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר בשבוע שעבר כי הפרצות בגבול ירדן יתוקנו. בעקבות עשרות ניסיונות הברחת אמל"ח אל הרשות הפלסטינית, וחשש מחדירת מחבלים, צה"ל הודיע כי הוכנה תוכנית לסגירת הגבול

גבול ישראל - ירדן (צילום: Yossi Aloni/Flash90)גבול ישראל - ירדן (צילום: Yossi Aloni/Flash90)
אא

צה"ל יגיש בקרוב לאישור הדרג המדיני את התוכנית לאטימת הגבול עם ירדן. כך דווח היום (שלישי) ב-YNET.

כזכור, בחודשים האחרונים הצליחו מבריחים להעביר אמצעי לחימה ומטעני חומר נפץ למחבלים ברשות הפלסטינית, דרך הגבול הירדני. צה"ל והמשטרה סיכלו במקביל מספר ניסיונות נוספים להברחת כלי נשק, בכמויות גדולות מאוד.

הגבול עם ירדן, הגדול ביותר שיש לישראל עם מדינה שכנה, לא כולל מכשול שיכול לסייע במניעת ההברחות. אי לכך, ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז לאחר הפיגוע במעבר אלנבי, כי יש צורך לתקן פרצות ולהקים מכשול.

התוכנית של צה"ל תוצג כאמור לאישור הדרג המדיני. הוא כולל פריסה של מאות אמצעי איסוף, ניטור ותצפית, מכ"מים ומצלמות. הפריסה תיהיה לכל אורך הגבול, מאילת בדרום ועד חמת גדר בצפון.

בנוסף לאמצעים הטכנולוגיים יתוגברו כוחות צה"ל, שכרגע כוללים רק שני גדודים, לכדי שתי חטיבות. כמו כן, ייעשה שימוש רחב יותר ברחפנים למטרות תצפית ואף לתקיפה מהירה במקרה הצורך. יבוצעו גם עבודות לחיזוק הגדרות ויוחלפו הגדרות הישנים שקיימים בחלקים גדולים מהגבול.

את התוכנית מוביל סגן הרמטכ"ל, האלוף אמיר ברעם, ועל הדרג המדיני לאשרו ולתקצב אותו. עלות הפרוייקט מוערכת בכארבעה מיליארדי שקלים.

תגיות:אסון בצה"לגבול ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה