חדשות בארץ

בצל החשש מהסלמה רחבה: אין כרגע שינוי בהנחיות לעורף

הפעולה בלבנון המיוחסת לישראל, בה נפצעו למעלה מאלף מחבלי חיזבאללה, בהם בכירים, גרמה לעלייה נוספת בכוננות בצפון הארץ. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט קיימו הערכת מצב

כטב"ם של חיזבאללה בשמי הצפון (צילום: Ayal Margolin/Flash90)כטב"ם של חיזבאללה בשמי הצפון (צילום: Ayal Margolin/Flash90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט התכנסו הערב (שלישי) עם הצמרת הביטחונית לדיון הערכת מצב בקריה בתל אביב.

הדיון נערך בצל המתקפה המיוחסת לישראל ברובע הדאחיה בביירות ובמספר מרחבים בדרום לבנון. המדובר במה שמכונה כעת "מתקפת הביפרים", במהלכה נפגעו למעלה מאלף מחבלי חיזבאללה, בהם בכירים, כתוצאה מהתפוצצות במכשירי הקשר שלהם.

בעקבות האירוע הועלתה הכוננות בצפון הארץ, שבכל מקרה הייתה ברמה גבוהה בחודשים האחרונים. על פי דיווח ברשתות החברתיות אנשי מילואים רבים הוקפצו כעת בצו 8, אך צה"ל לא התייחס לכך באופן רשמי.

להדגיש כי פיקוד העורף לא שינה את ההנחיות לציבור. הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי קיים הערב הערכת מצב, בהשתתפות פורום המטה הכללי, בדגש על המוכנות בהתקפה ובהגנה בכלל הזירות. דובר צה"ל ביקש להבהיר כי בשלב זה אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף. לדבריו, "יש להמשיך ולשמור על ערנות ודריכות ועל כל שינוי במדיניות נעדכן מיידית".

לא רק בצפון עוקבים אחר הדיווחים מלבנון ותוהים האם חיזבאללה יגיב על האירוע. במרכז ישראל, העיר רמלה הייתה הראשונה שקראה לתושביה להיערך לאפשרות של הסלמה.

ראש העיריה, מיכאל וידל, פרסם הודעה לתושבים: "לאור ההתחממות בגזרה הצפונית, הונחו כלל גורמי החירום בעיר להיערך לאפשרות של הסלמה במצב הביטחוני. בנוסף אנו פותחים בשעה זו את כלל המקלטים הציבוריים בעיר. שימו לב כי נכון לעכשיו, אין שינויים בהנחיות פיקוד העורף, אך נדרש מכולנו להיות ערוכים ומעודכנים". 

תגיות:תקיפה בלבנוןמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה