לומדים מוסר

איך לגדל ילדים מצוינים? רבנו בחיי חושף את הסוד מאחורי ההצלחה

האם הצלחת ילדיך תלויה בך יותר ממה שחשבת? רבנו בחיי חושף את הסוד המפתיע שמאחורי ההצלחה המשפחתית

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הציטוט היומי

"כשהאדם צדיק ובעל ענווה ואיש מידות - הנה זה מופת על אימו שהיתה צנועה ובעלת מחשבה טובה, ועל כן זכתה אליו, כי הענף הטוב יעיד על מעלת השורש".

מקור: רבנו בחיי בפירושו על ויקרא כ"ד, י"א.

 

משמעות הציטוט

רבנו בחיי בביאורו לתורה מדבר על הקשר בין מעלותיו של אדם לבין המורשת הרוחנית והאישית שהוא מקבל מאמו. כאשר אדם מצטיין במידות טובות, והוא צדיק ובעל ענווה, ניתן לראות בכך עדות לכך שאמו הייתה אישה צנועה ובעלת מחשבות טובות. למעשה, ההתנהגות והאופי של האם השפיעו על הבן, וכך ניתן לראות איך הענף (הבן) משקף את איכות השורש (האם).

 

ועוד כמה מילים

הרב אהרן מוס, מלמד יהדות בסידני, אוסטרליה, מסביר כי היהדות מבקשת מהאישה להתלבש בצניעות כיוון שגופה של האישה משול לספר תורה. כשם שלא נשאיר ספר תורה פתוח, אלא תמיד נעטוף אותו בחגורה ובמעיל, ונשמור אותו בתוך בית כנסת, בארון הקודש, מאחורי פרוכת, ומוציאים אותה אך ורק למטרות קדושה, כגון לקריאה בה במהלך התפילה.

הסיבה לכך היא דווקא משום שהתורה כה קדושה, מיוחדת ויקרת ערך עבורינו - אנו אף פעם לא משאירים את התורה חשופה ופתוחה. אילו הייתה התורה תמיד פתוחה וגלויה לעין, היא עשויה להפוך זולה מדי והדבר היה פוגע בקדושתה.

כך גם גוף האדם, שהוא יצירתו המקודשת של אלוקים. זהו ביתה המקודש של הנפש. אנו מצניעים את הגוף דווקא משום שהוא כה יפה ויקר ערך.

הרב מוס מסביר כי גם לגבי גברים חלים חוקי צניעות, בדיוק מאותה סיבה. עוד מוסיף ומציין כי הגוף הנשי ניחן ביופי ובעוצמה שעולים בהרבה על אלו של הגוף הגברי. חכמי הקבלה מלמדים שגוף האישה ניחן ביופי עמוק יותר משום שנפשה מגיעה ממקום גבוה יותר.

בעולם בו הפכו את גוף האישה לסמל פרסומי זול, איננו צריכים הוכחה לאמת שבחוכמת התורה. היכן שהכל חשוף וגלוי לעין אין שום דבר מקודש. אבל את מה שיקר לנו באמת אנו שומרים עטוף ומכוסה.

 

כמה מילים על המחבר

רבנו בחיי בן אשר אבן חלואה (1255 - 1340), היה מגדולי מפרשי התורה, היה מתלמידי הרשב"א וחי בסרגוסה שבספרד. פירושו לתורה כולל ארבע גישות: א) דרך הפשט; ב) דרך המדרש, בו הרחיב לשון למען ישתמשו בו בשבתות; ג) דרך השכל, להורות כי תורתנו כלולה מכל החכמות; ד) דרך ה' - דרך הקבלה, ע"פ הרמב"ן "אשר הורה לנו את הדרך אשר נעלה בה ובדרך אמת הנחנו".

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:רבנו בחייהציטוט היומי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה