חדשות בארץ

פיצוץ המבנה ברפיח: המחבלים עקבו אחרי הכוח באמצעות מצלמה

תחקיר ראשוני של צה"ל מעריך כי ארבעת הלוחמים שנהרגו מפיצוץ המבנה הממולכד בשכונת תל סולטאן ברפיח, נפלו לאחר שלא זוהה המילכוד של הבניין. המחבלים הפעילו את המטען לאחר שככל הנראה צפו בכוח באמצעות מצלמה

אא

צה"ל ממשיך היום (רביעי) לתחקר את נסיבות נפילתם אמש של ארבעת הלוחמים, בפיצוץ מבנה ממולכד בשכונת תל סולטאן ברפיח. ההערכה היא כי הכוח לא הבחין במטענים שהניחו המחבלים במבנה, וסבר עקב כך שהמבנה "נקי".

ההערכה הנוספת היא שהמטען הופעל מרחוק, כמו במקרים דומים בעבר, והמחבלים עקבו אחרי פעילות הכוח באמצעות מצלמות שהוצבו מראש בבניין. מלבד ארבעת החיילים שנהרגו בתקרית, דווח על שלושה נפגעים קשה ושני פצועים באורח בינוני.

מתחילת התמרון הקרקעי 343 לוחמי צה"ל נפלו בקרבות ברצועה. סמ"ר אגם נעים היא החיילת הראשונה שנפלה בקרבות. באירוע אחר במחנה הפליטים שאבורה ברפיח, קצין מסיירת גבעתי נפצע קשה מירי RPG על נגמ"ש נמ״ר שבו נסע.

ארבעת החללים שנפלו אמש ברפיח יובאו היום למנוחות.

הלווייתו של סמ"ר עמית באקרי תתקיים בשעה 14:00 בבית העלמין הצבאי בנתיבות. סמ"ר דותן שמעון יובא למנוחות בשעה 15:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין כפר עציון.

הלווייתה של סמ"ר אגם נעים תתקיים בשעה 17:00 בבית העלמין של קיבוץ משמרות, וסרן דניאל מימון טואף ייטמן בשעה 18:00 בהר הרצל.

המועצה האזורית שדות נגב ספדה לסמ"ר עמית באקרי, בן מושב יושיביה. ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן: "קיבלתי בצער עמוק את הידיעה על נפילתו של עמית. כולנו מחבקים את המשפחה היקרה ברגעים הקשים הללו, בהם איבדה את היקר לה מכל. עמית היה לוחם אמיץ ונחוש, שהגן בגופו על עם ישראל מול אויב אכזר. הלב שלנו נקרע בכל פעם מחדש מצער וכאב על אובדן חיים בטרם עת". עמית נפצע לפני שלושה שבועות באורח קל מפיצוץ טיל נ"ט, התאושש והתעקש לחזור במהרה לגדוד.

מועצת גוש עציון עדכנה כי סמ"ר דותן שמעון, בן 21 מהיישוב אלעזר, הותיר אחריו הורים, ירון ואורית שמעון, ואת האח גיא. אחותו נופר ז"ל, נספתה בתאונת דרכים לפני עשר שנים בצומת גוש עציון.

עיריית מעלות תרשיחא מסרה כי היא משתתפת בצערה של אורית טואף, היועמ״שית לשעבר של העירייה, ומשפחת טואף, עם נפילתו של הבן סרן דניאל מימון טואף.

סמ"ר אגם נעים, בת 20 מקיבוץ משמרות שבמועצה האזורית מנשה, שימשה כפרמדיקית בגדוד 52. הניחה אחריה הורים, דורית ודודי נעים, ואת האחים פלג ויובל.

אופק, שלמד עם אגם, מסר ל-N12: "זה לא נתפס, אף אחד לא מאמין. הילדה הכי הכי פייטרית. אהבה את התפקיד, הייתה מסורה ברמות, מי דמיין בכלל שדבר כזה יקרה. נשבר הלב, אין מה לומר".

סרן דניאל טואף הוא בנו של שלמה טואף, סמנכ"ל חברת רפאל וראש חטיבת מערכות ההגנה האוויריות. בריאיון הבוקר בגל"צ, אמר שלמה: "למען עם ישראל, תפסיקו עם המחלוקת. הילדים הטהורים שלנו נמצאים בעזה ונלחמים למען עם ישראל. אני רוצה שתיפסק המחלוקת הנוראית הזו".

סמ"ר עמית באקרי, בן 21 ממושב יושיביה, הניח אחריו הורים, יוסי ופנינה באקרי ושלוש אחיות. נועה, אחותו של עמית, סיפרה: "הוא התגייס למשטרה הצבאית, בתור חוקר. הוא ראה מה קורה במלחמה ולא יכול להישאר בתפקיד. למרות שהיו לו בעיות פרופיל הוא עשה הכול כדי לעבור לקרבי. הוא פשוט הרים את כל צה"ל על הרגלים כדי לעבור. בפעם האחרונה הוא היה בבית ביום ראשון והתקשרו אליו, אמרו לו 'תגיע נכנסים לעזה שוב'. עמית נפצע לפני 3 שבועות מירי נ"ט על הצוות שלו. הוא נפצע מרסיסים בצורה קלה. הוא פונה לסורוקה ושם הוציאו לו את הרסיסים והוא חזר מיד לצוות שלו. הוא אמר: 'אין מצב שהצוות שלי נשאר שם, ואני פה'".

תגיות:מצבות חללי צה"למלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה