חדשות בארץ

עצרת האו"ם אישרה: אמברגו נשק על ישראל ודרישה לנסיגה משטחי יו"ש

העצרת נענתה לבקשה הפלסטינית והטילה על ישראל אמברגו נשק וקבעה כי על ישראל לסגת מ"הגדה המערבית" בתוך חצי שנה. בירושלים בוחנים את צעדי התגובה

אולם העצרת הכללית באו"ם (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)אולם העצרת הכללית באו"ם (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)
אא

העצרת הכללית של האו"ם אישרה הערב (רביעי) את ההצעה הפלסטינית, הדורשת מישראל לסגת משטחי יו"ש בתוך חצי שנה. כמו כן, אושרה ההצעה לפיה מדינות החברות באו"ם יטילו אמברגו נשק על ישראל, בנוסף לאכיפת סנקציות על בכירים ישראלים, והימנעות מהקמת נציגויות דיפלומטיות בירושלים.

124 מדינות תמכו בפלסטינים, 14 התנגדו ו-43 נמנעו. לצד ישראל התנגדו להצעה ארגנטינה, צ'כיה, פיג'י, הונגריה, מלאווי, מיקרונזיה, נאורו, פלאו, פפואה גינאה החדשה, פרגוואי, טונגה, טובאלו וארצות הברית. בין הנמנעות: גרמניה, אוקראינה, בריטניה, קנדה, הודו, איטליה ו-38 מדינות נוספות. יוון, קפריסין וצרפת הפתיעו כשהצביעו בעד ההצעה הפלסטינית.

משמעות ההחלטה היא כי האו"ם יקים בהקדם מנגנון פיקוח ומעקב ליישום ההחלטה, הנתמכת על ידי בית הדין הבינלאומי בהאג, שקבע לפני מספר חודשים כי ישראל כבשה בניגוד לחוק את "הגדה המערבית".

בישראל התאכזבו ממספר מדינות, בעיקר מיוון וקפריסין, הנעזרות בישראל ואף רכשו ממנה נשק. שגריר יוון באו"ם אוונג'לוס סיסקריס אמר לאחר ההצבעה כי "לישראל יש זכות לביטחון והגנה עצמית. ההחלטה הנוכחית לא נוגעת לצורך לקיים משא ומתן ישיר על פתרון שתי המדינות. עם זאת, יוון החליטה לתמוך בהצבעה. זה נובע מתמיכתה הרחבה בדין הבינלאומי ובבית הדין הבינלאומי לצדק, שיש להגן עליה גם אם יש חילוקי דעות. אנו קוראים לתהליך מדיני לקידום פתרון שתי המדינות". גורם מדיני אמר ל-YNET בתגובה כי "יוון וקפריסין אכזבו קשות. נדרוש הבהרות".

בתוך כך, שגרירת בריטניה לאו"ם, ברברה וודוורד, אמרה כי "בריטניה נמנעה בהצעה היום בגלל שההחלטה לא מספקת בהירות מספקת לקדם את המטרה המשותפת של שלום שמבוסס על פתרון שתי מדינות, שיושג במשא ומתן. אנו מחויבים לשלטון החוק ומכבדים את בית הדין וקוראים למדינות להתאחד מאחורי המאמצים המחודשים לכיוון פתרון מוסכם בהתאם לחוק הבינלאומי".

היא הוסיפה כי "ישראל צריכה להביא לסיום הנוכחות בשטחים במהירות האפשרית וליצור את התנאים להקמת 'פלסטין חופשית' לצד ישראל בטוחה וחופשית - תוך הכרה בצורכי הביטחון וההגדרה העצמית של כל צד. יש להביא גם לאיחוד הגדה המערבית, מזרח ירושלים ועזה - על-פי גבולות 1967".

שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון הגיב להצבעה ואמר: "זוהי החלטה מבישה שנותנת גיבוי לטרור הדיפלומטי של הרשות הפלסטינית. במקום לציין שנה לטבח בגינוי חמאס וקריאה לשחרור החטופים, העצרת הכללית ממשיכה לרקוד לצלילי החליל של הרשות הפלסטינית שמגבה את רוצחי החמאס".

משרד החוץ גינה את ההחלטה בעצרת הכללית: "התיאטרון הפוליטי ששמו העצרת הכללית קיבל היום החלטה מעוותת, מנותקת מהמציאות, מעודדת טרור ופוגעת בסיכוי לשלום. כך נראה ניתוק, כך נראית פוליטיקה בין-לאומית צינית". בירושלים החלו לבחון את דרכי התגובה להחלטת האו"ם.

תגיות:הרשות הפלסטיניתהעצרת הכללית באו"ם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה