חדשות בארץ

הודעת הפייק שהבהילה ישראלים רבים: "היכנסו מיד למרחב המוגן"

הודעה שנראית כרשמית מטעם פיקוד העורף קוראת לכם להיכנס למרחב המוגן, אלא שטעות כתיב אחת הסגירה את המקור והפכה לבדיחה ברשתות החברתיות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הודעת טקסט שקיבלו ביממה האחרונה ישראלים רבים, שנראית כמו הודעה רשמית של פיקוד העורף, הצליחה לעורר בהלה. האזרחים נדרשו להיכנס מיד למרחב מוגן ולהתכונן למתקפת טילים אפשרית. עם זאת, ההודעה כללה שגיאת כתיב והפנתה ללינק חשוד, שהעלה חשד כי מדובר בניסיון להדביק את המכשירים בווירוס או במתקפת סייבר.

בהודעה נכתב: "יש להיכנס לתרחב המוגן", טעות שגרמה לחשד כי מי שעומד מאחורי ההודעה הם גורמים איראנים או פלסטינים. לפי דיווחים, מקור ההודעה לא היה ברור, אך הערכות מסוימות מייחסות את המעשה למתקפת סייבר איראנית, שנועדה לפגוע בישראל על רקע פעולת הפיצוץ בלבנון.

למרות הפאניקה, חלק מהמשתמשים זיהו את השגיאה ונמנעו מללחוץ על הקישור. אחרים מצאו את הצד ההומוריסטי בסיפור, ופרסמו תגובות משעשעות ברשתות החברתיות: "למי שאין תרחב מוגן יכול להיכנס למרחב מוגן?", כתבו.

ההערכה היא שההודעה נועדה ליצור בלבול בקרב הציבור ולפגוע במערכות ההגנה הישראליות, ואולי להכביד על אתרי פיקוד העורף או לחשוף מידע רגיש.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:אירןמתקפת סייבר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה