חדשות בארץ

דיווח זר: חברה בולגרית סיפקה את מכשירי הקשר שהתפוצצו בלבנון

סוכנות הביון הבולגרית פתחה בחקירה נגד חברה במדינה, שייצרה את מכשירי הקשר שהתפוצצו אתמול ברחבי לבנון. נמשכת החקירה נגד חברה בהונגריה שסיפקה את הזימוניות

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

התקשורת בבולגריה דיווחה היום (חמישי) שסוכנות הביטחון הלאומית הודיעה שתפתח בחקירה נגד חברה מקומית, בנוגע לחשדות שהיא זאת שסיפקה את מכשירי הקשר שהתפוצצו אתמול בלבנון.

ההערכה בבולגריה היא כי מדובר בחברת קש, שפעלה עם הגורמים שביצעו את המתקפה שכוונה לפעילי חיזבאללה. על פי דיווח בלבנון, כתוצאה מהפעולה אתמול נהרגו כעשרים מחבלי חיזבאללה וכמאתיים נפצעו.

במקביל, שירות הביון בהונגריה ממשיך לחקור את הקשר בין חברת BAC ההונגרית למתקפת הזימוניות שארעה שלשום בלבנון. גם במקרה זה ההערכה היא כי מדובר בחברת קש, שנוסדה במיוחד לצורך הטמנת חומרי הנפץ בזימוניות. התקשורת ההונגרית דיווחה כי מנהלת החברה, כריסטיאנה ברסוני-ארצ'ידיאקונו, טענה מנגד כי החברה "רק מתווכת". באתר ההונגרי "טלקס" נטען כעת כי המכשירים יובאו בכלל ללבנון מבולגריה.חברה בשם "נורטה גלובל בע"מ", שממוקמת בסופיה ונמצאת בבעלות אזרח נורבגי, היא שהעבירה את הביפרים. את ההעברה ביצעה חברה בשם "נורטה גלובל בע"מ", שממוקמת בסופיה, ונמצאת בבעלות אזרח נורבגי.

בתקשורת ההוגנרית דווח בנוסף כי החברה ההונגרית רכשה זכויות ייצור של המכשירים מחברת האם, ""Gold Apollo בטייוואן. ראשי החברה הטייוואנית מסרו בחקירתם כי החברה ההונגרית קיבלה ממנה היתר לייצר את מכשיריה, אך לחברה הטיוואנית אין קשר להטמנת חומרי הנפץ.

החקירה נגדה לא מתרכזת בחומר הנפץ, אלא בחשד לקשר עקיף עם החיזבאללה, המוגדר במדינה האסיאתית כארגון טרור.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:תקיפה בלבנוןמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה