חדשות בארץ

בלב ביירות, בעומק 20 מטרים: כך חוסל מ"מ רמטכ"ל החיזבאללה

מטוסי קרב ביצעו את התקיפה כנגד מבנה בו שהה מ"מ רמטכ"ל החיזבאללה, אברהים עקיל ועשרה ממפקדיה הבכירים של כוח רדואן. יתכן במקום שהו גם אנשי משמרות המהפכה האיראניים

נפילת רקטה בצפון (צילום: אייל מרגולין, פלאש 90)נפילת רקטה בצפון (צילום: אייל מרגולין, פלאש 90)
אא

חיזבאללה אישר הערב (מוצאי שבת) כי כתוצאה מתקיפה אתמול של חיל האוויר הישראלי על מבנה בלב רובע הדאחייה בביירות, נהרג אברהים עקיל, מ"מ רמטכ"ל החיזבאללה.

יחד עימו חוסלו עשרה בכירים בכוח רדואן, הזרוע הצבאית המובחרת של ארגון הטרור. עקיל והמפקדים שהו במנהרה תת קרקעית בעומק 20 מטרים, תחת בניין ברובע, מעוז החיזבאללה. הבניין נהרס כליל והמחלצים עמלו יממה וחצי לחלץ הרוגים ונפגעים. אל עבר הבניין שוגרו ארבעה טילים חודרי בונקר.

לאחר חיסולו של פואד שוכר, רמטכ"ל החיזבאללה, בסוף חודש יולי ברובע הדאחייה, מונה עקיל, ראש האגף המבצעים של חיזבאללה ומפקד כוח רדואן, למלא את מקומו. במקביל שימש כאחראי על הפעולות הצבאיות של ארגון הטרור ולאחד מבכירי מועצת הג'יהאד.

ארה"ב סיווגה אותו בשנת 2015 כ"טרוריסט" והציעה 7 מיליוני דולרים לכל מי שיביא פרטים עליו. היא ראתה בו אחראי על הפיגועים בעבר בלבנון, בהם נהרגו 63 מאנשי הכוחות אמריקניים.

עקיל שרד בעבר מספר ניסיונות חיסול, האחרון בפברואר 2000, אז שיגרו מסוקי אפאצ'י טילים לעבר מכוניתו. הוא נפצע אז באורח קל.

בעקבות חיסולו, הדמות המשמעותית הצבאית שנותרה במועצת הג'יהאד של חיזבאללה הוא עלי כרכי, מפקד חזית הדרום של הארגון.

מאז תחילת המלחמה בצפון חוסלו בידי ישראל: רמטכ"ל חיזבאללה - פואד שכר; ראש אגף המבצעים - אבראהים עקיל; מפקד יחידת נאצר, האוגדה המזרחית בדרום לבנון - סאמי טאלב עבדאללה; מפקד יחידת עזיז, האוגדה המערבית בדרום לבנון - מוחמד נעמה נאצר והמפקד בפועל של יחידת רדואן, כוח הקומנדו המובחר של חיזבאללה - וויסאם טוויל.

שר הביטחון יואב גלנט התייחס לתקיפה של צה"ל בדאחיה של ביירות: "התקיפה חיסלה את שרשרת הפיקוד המבצעי של חיזבאללה, אך גם הביאה לסגירת מעגל חשובה עבור מדינת ישראל, עבור צה"ל, ובאופן אישי גם עבורי".

"לפני 27 שנים בדיוק, בספטמבר 1997, נפלו בקרב הקשה באנצרייה 12 מלוחמי שייטת 13, חבריי ופקודיי, שיצאו לפעילות מבצעית בעומק לבנון תחת פיקודו של סא"ל יוסי קורקין הי"ד. אסון השייטת קרה חודשים ספורים אחרי שסיימתי את תפקידי כמפקד היחידה. זכורה לי היטב הנסיעה המהירה מאוגדת עזה שעליה פיקדתי אז, לבסיס השייטת בעתלית - אלו היו שעות קשות במיוחד". 

"מפקדי אותו מארב טרור בחיזבאללה, היו איברהים עקיל ואחמד וואהבי. אתמול הם חוסלו בשעה שעסקו בהכנת פעולות טרור נוספות כנגד מדינת ישראל - המעגל נסגר. זו מחויבותנו עבור הנופלים ויקיריהם, זו מחויבותנו עבור תושבי הצפון וזהו מסר חד וברור לכל מבקשי רעתנו".

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:תקיפה בלבנוןמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה