חדשות כלכלה

האוצר: נדרש קיצוץ, יש לסגור לפחות 5 משרדים ממשלתיים ולקצר את שבוע הלימודים

טיוטת חוק ההסדרים לשנת 2025 כוללת בתוכה קיצוצים מרחיקי לכת, במטרה להתמודד עם כלכלת המלחמה. האוצר מציע להפריט את נמל אשדוד ולפנות את הקריה ובסיסים נוספים

סמוטריץ', ארכיון (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)סמוטריץ', ארכיון (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הכריז לפני כשבועיים כי בכוונתו להוביל מהלכים, להתאים את התקציב השנתי הקרוב לכלכלת מלחמה. בין היתר יוקפאו קצבאות, דרגות המס והשכר בשירות הציבורי. טיוטה ראשונה של חוק ההסדרים הוצגה היום (ראשון), ועל פי דיווח ב-YNET, היא כוללת שורה של רפורמות.

על פי הדיווח, אנשי האוצר מציעים 22 רפורמות, בנדל"ן, במערכות הבריאות והחינוך, בתחבורה ועוד. בין היתר מוצע לסגור 5 משרדי ממשלה, לקצר את שבוע הלימודים ל-5 ימים, להפריט את נמל אשדוד ולפנות את הקריה ובסיסים נוספים לטובת הקמת דירות.

שר האוצר התחייב כי הצעת חוק התקציב תועלה לאישור הכנסת בחודשיים הקרובים מתוך מטרה לאשרו עד לסוף השנה. הכוונה היא להציג את עיקרי החוק לראש הממשלה בנימין נתניהו כבר בימים הקרובים. על פי הדיווח, סמוטריץ' הביע את הסכמתו לחלק ניכר מהצעדים שהציג בפניו ראש אגף התקציבים באוצר, יוגב גרדוס.

בהצעת הרפורמות נכללות גם הצעות לשיפור מערך בריאות הנפש על רקע המלחמה, רפורמה באשראי לעסקים הקטנים, הטלת מס חדש נוסף על הבנקים, הפרטת נמלי אשדוד ואילת, הקמת מערכת בקרה הדוקה חדשה על כספי מערכת הביטחון, ועוד.

בסוגיית החינוך, הרעיון לקצר את שבוע הלימודים הוא לשפר את ההתאמה בין שבוע העבודה במשק לימי פעילות מערכת החינוך ולהתמודד עם המחסור בעובדי הוראה. השאלה היא אם המורים יסכימו ומה יהיו דרישותיהם. באשר למשרדי הממשלה, טרם נקבע אילו משרדים ייסגרו.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:משרד האוצרחוק ההסדרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה