חדשות בארץ

הממשלה אישרה: סבסוד מעונות יום לשלושה חודשים נוספים

למרות התנגדות היועמ"שית, גלי בהרב מיארה, הממשלה אישרה את בקשתו של שר העבודה יואב בן צור. בימים האחרונים גובשו מבחני תמיכה

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

הממשלה אישרה היום (ראשון) את בקשתו של שר העבודה יואב בן צור, וסבסוד מעונות היום יימשך עד לסוף השנה הנוכחית.

ההצעה עלתה להצבעה למרות התנגדותה של היועמ"שית, גלי בהרב מיארה. משרד העבודה ציין כי בימים האחרונים גובשו במשרד מבחני תמיכה חדשים, בכדי לפתור את סוגיית הסבסוד במעונות יום.

הבוקר, לפני העלאת ההחלטה בישיבת הממשלה, היועמ"שית הודיעה שיש מניעה משפטית לאשר את הבקשה, עקב "פגיעה בלתי מידתית בכלל הציבור".

מלשכת השר נמסר: "לאחר עשרות דיונים בין שר העבודה יואב בן צור וגורמי המקצוע במשרד העבודה לבין הייעוץ המשפטי לממשלה, בימים האחרונים גובש במשרד העבודה מבחני תמיכה חדשים בתיאום מלא עם היועמ"שית, בכדי לפתור את סוגיית הסבסוד במעונות יום לטובת כלל הפעוטות במדינת ישראל. ההחלטה הייתה אמורה לעלות בתיאום בישיבת הממשלה לאישור סופי. הבוקר, דקות ספורות לפני העלאת ההחלטה בישיבת הממשלה, היועמ"שית הודיעה באופן שערורייתי שיש מניעה משפטית והיא חוזרת בה מהסכמתה".

"מכיוון שהייעוץ המשפטי לממשלה בוחר פעם אחר פעם לפעול בצורה שערורייתית בנושא, תוך פגיעה ממשית בעשרות אלפי פעוטות חסרי ישע. החלטת השר בן צור היא לפרסם את התבחינים שגובשו על ידי הייעוץ המשפטי טרם חזרה בה היועמ"שית וכמובן ההחלטה אושרה היום על ידי הממשלה".

השר הודיע כי כמו כן תקום וועדה מקצועית שתגבש המלצות לגבי מבחני תמיכה חדשים שיעניקו סבסוד לזכאים מכלל המגזרים, ללא אפליה. הוועדה תגיש את מסקנותיה תוך חודש ימים.

מיארה פרסמה התנגדותה בתחילת חודש אוגוסט ודרשה להפסיק את מימון מעונות היום למשפחות חרדים צעירים, שהינם מלש"בים בין הגילאים 18-26, החייבים בגיוס. על פי הערכות, כ-6,700 משפחות חרדיות, שבהן האבות לומדים בכולל, יאבדו את זכאותן למימון מעונות היום, מה שמהווה פגיעה כלכלית חמורה במשק הבית.

לדבריה, "המדינה אינה מוסמכת עוד לעודד באמצעות מימון ממשלתי לפי מבחני מעונות היום, לימודים תורניים של מלש"בים". ההוראה נשלחה על רקע העתירה של התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ והדרישה לעצור את הסבסוד ולקדם חוק גיוס.

קבלו את כל ספרי אפרת ברזל במתנה. הצטרפו כמנויים שנתיים בעולם הילדים, ומארז הספרים יישלח אליכם הביתה במתנה וללא הגרלה + חודשיים חינם :) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:מעונות יוםמשרד העבודה והרווחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה